قانون‌شکنی ملانیا ترامپ در جمع کودکان + عکس

به گزارش سی‌ان‌ان، همسر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که هر سال از این بیمارستان دیدن می کند، امسال نیز بی توجه به همه گیری کووید – ۱۹ و رکورد بی سابقه موارد ابتلا در واشنگتن، از این مکان دیدن کرد.

ملانیا به هنگام ورود به سالن اصلی بیمارستان ماسک بر صورت داشت، اما زمانی که در مقابل درختی نشست، ماسکش را برداشت. اگرچه وی فاصله اجتماعی را رعایت  کرده بود، اما خط مشی بیمارستان همه ملاقات کنندگان را ملزم به زدن ماسک می کند.

دفتر بانوی اول آمریکا به درخواست سی ان ان برای توضیح درمورد علت انجام این کار و اینکه آیا وی مجوز آن را داشته است یا نه، پاسخی نداد.

از سویی، کاخ سفید اعلام کرد: با توجه به همه گیری کرونا، در این مراسم تعداد محدودی حضور داشتند و همه میهمانان ملزم به زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بودند.

کاخ سفید یادآور شد که این جلسه با رعایت پروتکل های بهداشتی بخش کلمبیا برای سخنرانان عمومی انجام شد که به موجب آن، زدن ماسک برای فردی که درحال سخنرانی است، الزام آور نیست، مشروط بر اینکه فاصله لازم را از حضار حفظ شود.

در همین حال، «دیانا تروس» سخنگوی ملی بیمارستان کودکان گفت: اولویت شماره یک ما در بیمارستان ملی کودکان، سلامت بیماران، خانواده ها و کارمندان است.

وی افزود: طبق مقررات بهداشتی واشنگتن، زدن ماسک به هنگام سخنرانی الزامی نیست، مشروط بر اینکه کسی در فاصله شش فوتی (بیش از یک متری) سخنران نباشد.

ملانیا اوایل اکتبر (مهر ماه) همان زمانی که ترامپ به کووید – ۱۹ مبتلا شد، گرفتار این بیماری شد. با این حال، کارشناسان بهداشتی می گویند مشخص نیست آنتی بادی ها تا چه مدت از بدن محافظت کنند، از این رو زدن ماسک برای افرادی که به کرونا مبتلا شده اند، توصیه می شود.

آمریکا این روزها وضعیت دشواری را در ارتباط با بحران کرونا تجربه می کند.

دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرد که بیش از ۳۰۳ هزار نفر در آمریکا ظرف ۱۰ ماه بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند. همچنین انستیتو ارزیابی و معیارهای بهداشتی دانشگاه واشنگتن اعلام کرد که پیش بینی می شود که ۱۸۶ هزار نفر دیگر نیز طی سه ماه آینده فوت کنند.

روز سه شنبه بطور بی سابقه ۱۱۲ هزار و ۸۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های آمریکا بستری شدند.

در حالی که کریسمس و شب سال نوی میلادی نزدیک می شود، این روند ناگزیر منجر به مرگ های بیشتر ناشی از ابتلا به کووید – ۱۹ خواهد شد.

همچنین با وجود توزیع دُزهای بیشتری از واکسن فایزر/بایون‌تک در سراسر ایالات متحده، مقادیر کافی واکسن برای همه موجود نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.