سفر مکرون به لبنان لغو شد

کاخ الیزه امروز (پنجشنبه) و ساعتی پیش در بیانیه ای از مثبت شدن تست کرونا امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور و ابتلای وی به بیماری کووید-۱۹ خبر داد.

در بیانیه کاخ الیزه آمده است: "مطابق با پروتکل های بهداشتی لازم الاجرا، امانوئل مکرون ۷ روز خود را قرنطینه می کند. وی در طول قرنطینه به کار خود ادامه می دهد و فعالیت های خود را از راه دور انجام می دهد.

رسانه فرانسوی لوفیگارو هم نوشت: مکرون پیش از این چندین بار آزمایش کرونا داده بود اما این نخستین بار است که جواب تست او مثبت شده است.

مکرون درحالی به کرونا مبتلا شده که تنها چند روز دیگر تا آغاز واکسیناسیون کرونا در فرانسه زمان باقی است.

به گزارش ایرنا، در پی «دعوای کلامی» میان «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان و «سعد الحریری»، نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه، فرایند تشکیل دولت جدید در این کشور به بن‌بست رسید، موضوعی که نشانگر اختلاف های گسترده میان گروه‌های سیاسی لبنان بر سر تشکیل دولت است.

با وجود این اختلاف ها، همه نگاه ها در لبنان به سفر هفته آینده امانوئل مکرون به بیروت دوخته شده بود تا شاید او بن بست موجود را بشکند و لبنان پس از ماه ها تنش و درگیری داخلی روی آرامش به خود بیند.

بر اساس آخرین آمار منتشره از سوی وب سایت ورد میترز؛ فرانسه با بیش از دو میلیون و ۴۰۹  هزار مبتلایان به کووید ۱۹ و بیش از ۵۹ هزار جان باخته ناشی از آن، در رتبه پنجم کشورهای جهان و رتبه دوم اروپا قرار دارد.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه از انجام واکسیناسیون کرونا در فرانسه در پنج مرحله زمانی و از دریافت نزدیک به  ۱.۱۶ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ قبل از پایان سال و نزدیک به ۷۰۰ هزار دوز مازاد در ژانویه خبر داده است؛ فرانسه حدود ۲۰۰ میلیون دوز را برای واکسیناسیون ۱۰۰ میلیون نفر (واکسیناسیون در دوره به فاصله 21 روز)سفارش داده است.

فرانسه قرار است از هفته پایانی ماه جاری میلادی(دسامبر) و در آستانه سال نو میلادی، واکسیناسیون کرونا در این کشور را آغاز کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.