تصویب یک قطعنامه در حمایت از فلسطین مجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش معا، مجمع عمومی سازمان ملل در نشست خود، با اکثریت آراء به قطعنامه «حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشتش» رأی مثبت داد.

بر اساس این گزارش، ۱۶۸ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند در حالی که تنها پنج کشور با آن مخالفت کردند و ۱۰ کشور نیز رأی ممتنع دادند.

در همین خصوص «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که این قطعنامه بار دیگر بر ضرورت پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی که از سال ۱۹۶۷ آغاز شده است، تاکید دارد.

المالکی افزود: تصویب این قطعنامه به مثابه یک اجماع جهانی در راستای حمایت از حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود و همچنین مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی به شمار می رود.

مجمع عمومی سازمان ملل به تازگی با اکثریت آرای اعضاء، ۶ قطعنامه در حمایت از فلسطین تصویب کرده بود. قطعنامه‌های مربوط به کمک‌رسانی به آوارگان فلسطینی با ۱۶۹ رأی موافق، عملیات آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل (آن روا) در حمایت از آوارگان فلسطینی با ۱۶۲ رأی موافق، حمایت از املاک و درآمدهای آوارگان فلسطینی با ۱۶۰ رأی موافق، انتقاد از شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی از جمله شرق بیت‌المقدس و جولان اشغالی با ۱۵۰ رأی موافق، اقدامات ناقض حقوق بشر علیه فلسطینی‌ها در سرزمین‌های اشغالی از جمله شرق بیت المقدس با ۱۴۷ رأی موافق و انتقاد از اقدامات رژیم صهیونیستی در بلندی‌های اشغالی جولان سوریه با ۱۵۱ رأی موافق تصویب شده است.

اعضای مجمع عمومی سازمان ملل در نشست خود نسبت به اوضاع آوارگان فلسطینی تحت شرایط اشغال به لحاظ سلامت و بهداشت ابراز نگرانی کرده بودند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.