پمپئو: خاورمیانه ۲۰۲۰ با خاورمیانه ۲۰۱۵ متفاوت است

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: دولت آمریکا در ابتدای تشکیل دو تصمیم بزرگ گرفت، یکی استمرار حمایت از "اسرائیل" و دیگری مبارزه با ایران. این دو تصمیم منجر به این شدند که کشورهای حوزه خلیج به این نتیجه برسند که راه‌حل درست این است که دوست و شریک تجاری و شریک امنیتی "اسرائیل" باشند به همین دلیل نیز توافق‌های عادی‌سازی حاصل شدند.

پامپئو مدعی شد: پس از آنکه کشورهای منطقه خاورمیانه اعلام کردند می‌خواهند با اسرائیل مبارزه کنند، اکنون می‌خواهند با آن دوست باشند این یک تغییر تاریخی است و می‌بینیم سودان و مراکش و دیگر کشورها فهمیده‌اند کار در کنار اسرائیل آسایش و امنیت را برای آنها فراهم می‌کند این برای مردم آمریکا و نیز امنیت ملی ما خوب است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعا کرد: خاورمیانه سال ۲۰۲۰ کاملا با خاورمیانه ۲۰۱۵ تفاوت دارد، من معتقدم آن روزها تغییر کرده و ما سیاست خارجه درستی را در رابطه با ایران در پیش گرفتیم، امیدوارم جهان به سیاست‌های ما ادامه دهد. ما این رویکرد را در پیش گرفتیم که در وهله اول به آمریکا اهمیت خواهیم داد و این کار را به شکل درستی انجام خواهیم داد.

او درباره چین و میزان خطری که دارد، تاکید کرد: چالشی که حزب کمونیسم چین ایجاد می‌کند، بزرگترین تهدید ماهیتی برای آمریکا، شکوفایی و امنیت آن است. این حزب تمامی اعضای شورای شهر را زیر نظر دارد و آنها برای نفوذ و ایجاد روابط و تاثیرگذاری بیشتر و عمیق‌تر تلاش می‌کنند، در حال حاضر آمریکا رئیس جمهوری دارد که از تسلیم شدن در برابر چین سر باز می‌زند و در مقابل آن می‌ایستد اما هنوز کارهای بسیاری وجود دارند که باید انجام شوند چراکه طرح آنها طرح بسیار بزرگی است و مبارزه با آن به طراحی و اراده بزرگی از سوی مردم آمریکا نیاز دارد.

پامپئو درباره تلاش‌های روسی برای حملات سایبری گفت: تلاش‌های روسیه برای استفاده از قدرت‌های الکترونیک خود علیه آمریکا قطعا موضوع ثابتی است و در دوره فعالیتم در کنگره و نیز در دوره فعلی شاهد بودم که روس‌ها در انتخابات سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ سعی در ایجاد مشکل داشتند اما عملکرد حمایتی در برابر تلاش‌های آنها در سال ۲۰۲۰ بهتر بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.