پیش بینی رسانه‌های عبری از زمان سفر نتانیاهو ژانویه به امارات

به گزارش شبکه خبری المیادین، این رسانه‌ها پیش‌بینی کردند که نتانیاهو هفته اول ژانویه آتی در چارچوب سفری رسمی برای افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در پایتخت امارات، به این شهر سفر کند.

طبق گزارش‌های رسانه‌های اماراتی به نقل از روزنامه "گلوبس" رژیم صهیونیستی، این سفارت در شهر ابوظبی همراه با یک کنسولگری در دبی هفته اول ژانویه ۲۰۲۱ افتتاح خواهد شد.

روزنامه گلوبس به نقل از برخی منابع سیاسی رژیم صهیونیستی و امارات نوشت، به نظر می‌رسد در این مراسم نتانیاهو و گابی اشکنازی، وزیر خارجه با سفری رسمی به ابوظبی دراین مراسم شرکت کنند، افتتاح سفارت از اختیارات وزیر است اما اگر نخست وزیر بخواهد در این کار شرکت کند، منعی ندارد.

این روزنامه رژیم صهیونیستی در ادامه نوشت، تا این لحظه هنوز مشخص نشده که آیا بنی گانتس، نخست وزیر جانشین نیز در این مراسم حضور خواهد داشت یا نه و این به شرایط سیاسی زمان افتتاح سفارت و وضعیت دولت فعلی باز می‌گردد. پیش‌بینی می‌شود افتتاح سفارت امارات در تل‌آویو نیز در ماه ژانویه انجام شود و در آن مراسم یک هیئت عالی رتبه از امارات حضور داشته باشند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع در وزارت خارجه این رژیم ابراز امیدواری کردند که اواخر دسامبر یا هفته اول ژانویه ۲۰۲۱ با افتتاح سفارت در ابوظبی و یک کنسولگری در دبی موافقت شود.

به گفته این منبع، این سفارت و کنسولگری با توجه به روابط تاریخی ابوظبی-تل‌آویو بزرگ خواهند بود.

همچنین رسانه‌های اسرائیلی به نقل از برخی منابع دیپلمات اعلام کردند، این سفارت باید همانند سفارت‌های "اسرائیل" در واشنگتن، لندن و مسکو باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.