سفر گروهی صهیونیستی-آمریکایی به مغرب با همراهی داماد ترامپ

به گزارش المسیره، جرد کوشنر، داماد رئیس جمهور آمریکا و مشاور کاخ سفید بار دیگر سفر تیمی اسرائیلی-آمریکایی را به یک کشور عربی سازشکار رهبری خواهد کرد. محافل نزدیک به دولت کنونی آمریکا گفتند تدارکات انتقال هیئت اسرائیلی-آمریکایی از تل آویو به رباط با هواپیمای تجاری به عنوان نشانه موفقیت روند عادی سازی روابط میان مغرب و رژیم صهیونیستی در حال انجام است.

طالب الحسنی گزارشگر این شبکه در ادامه با اشاره به اینکه مغرب چهارمین کشور عربی است که در سال جاری به قطار عادی سازی روابط ملحق می‌شود، افزود: هیئت اسرائیلی-آمریکایی پس از یک دیدار در قدس اشغالی، به کوشنر و مئیر بن شبات، مشاور امنیت ملی اسرائیل ملحق خواهد شد. مقدمات این دیدار را آوی برکوویچ‌، فرستاده (صلح آمریکا به) خاورمیانه و آدم بولر‌، رئیس موسسه توسعه مالی آمریکا فراهم خواهند کرد.

گزارشگر المسیره افزود: تحرکات آمریکا و اسرائیل به اقداماتی شباهت دارد که دو طرف برای برقراری روابط کامل میان رژیم صهیونیستی‌، امارات، بحرین و سودان انجام دادند.

اقدام مغرب به عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل در داخل این کشور جنجال به راه انداخته است؛ به ویژه اینکه به طور همزمان ترامپ حاکمیت مغرب را بر صحرای غربی به رسمیت شناخته، منطقه‌ای که از چندین دهه قبل درگیر نزاع شدید بوده است. با توجه به این که این موضع گیری ترامپ از فیلتر نهاد‌های مهم آمریکایی رد شد‌ و ترامپ آن را در قالب پستی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد‌، برخی آن را نوعی خیال پردازی می‌دانند.

طالب الحسنی در بخش دیگری به موضع الجزایر درخصوص اقدام مغرب به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: الجزایر، بزرگترین حامی و دوست قدیمی جبهه پولیساریو است، جبهه‌ای که عملیات سیاسی و نظامی صحرای غربی را در دست دارد. در چارچوب برنامه‌های آمریکا و اسرائیل‌، کوشنر و تیم او همچنان در حال گفت‌وگو با دیگر کشور‌های عربی و اسلامی هستند و تلاش می‌کنند دست کم پیش از آنکه ترامپ کاخ سفید را ترک کند، توافقی دیگر امضا کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.