نفوذ هکرها به سازمان ملی امنیت هسته‌ای آمریکا

«پولیتیکو» به نقل از منابع آگاه گزارش داده «وزارت انرژی» و «سازمان ملی امنیت هسته‌ای» آمریکا جزو آن دسته از نهادهای فدرال هستند که هکرها موفق به نفوذ به آنها شده‌اند.

سازمان امنیت ملی هسته‌ای آمریکا یکی از سازمان‌های فدرال دولت ایالات متحده است که نظارت بر زرادخانه‌های تسلیحات هسته‌ای این کشور را بر عهده دارد.

این دو نهاد آمریکایی بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفته‌اند فعالیت‌های مشکوکی را در شبکه‌های متعلق به «کمیسیون فدرال تنظیم مقررات انرژی»، آزمایشگاه‌های هسته‌ای «سندیا» و «لس‌آموس» و چند نهاد دیگر شناسایی کرده‌اند.

طبق این گزارش، وزارت انرژی و سازمان ملی امنیت هسته‌ای روز پنجشنبه روند اطلاع‌رسانی به نهادهای مقتضی در کنگره درباره نفوذ به شبکه‌هایشان را آغاز کرده‌اند.

تحقیقات فدرال در وزارت انرژی و سازمان ملی امنیت هسته‌ای از چند روز پیش آغاز شده و محققان در تلاشند مشخص کنند هکرها به چه اطلاعاتی دست یافته‌اند و چه اطلاعاتی را توانسته‌اند به سرقت ببرند.

منابع آگاه به پولیتیکو می‌گویند مقام‌های وزارت انرژی آمریکا هنوز در الی

که آیا هکرها به اطلاعاتی دست پیدا کرده‌اند یا خیر. آنها می‌گویند تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و ممکن است برآورد حجم خسارات وسیع وارده چندین هفته طول بکشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.