نرخ نجومی اجاره بهای مسکن در مناطق مختلف تهران

فصل پاییز و زمستان برای مستاجران فصل مناسبی برای جابه جایی بود . التهابات قیمتی بازار تابستانه اجاره فروکش کرده ومالکانی که نتوانسته بودند در روزهای پر رونق این بازار ملک خود را اجاره دهند راحت تر از نرخ های گذشته خود عقب نشینی می کردند .

هرچند در این ماه ها فایل مناسب هم کم تر پیدا می شد اما نرخ ها به جیب مستاجران نزدیک تر بود . اما این روزها مستاجرانی که به دنبال خانه جدید هستند از اجاره بهای میلیونی می گویند که تناسبی با نرخ میانگین منطقه  ندارد . به طور مثال یکی از ساکنان منطقه ۲۲ می گوید : چند سالی است که به یکی از برج های این منطقه نقل مکان کرده ایم . اجاره بهایی که ما برای سکونت در این ملک نوساز پرداخت می کردیم را پیش از این برای اجاره ملکی قدیمی و کوچک تر در محدوده مرکزی شهر می پرداختیم . این منطقه دسترسی های محدودی دارد و برای کسانی که هر روز مجبور به تردد در محدوده مرکزی شهر هستند انتخاب مناسبی نیست . چون به جز استفاده از وسیله نقلیه شخصی انتخاب دیگری ندارند .

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «پیشنهادات نجومی در بازار اجاره / تغییر ذائقه مالکان پس از رکود بورس» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.