توقف استقلال مقابل ذوب‌آهن

در جریان هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، دو تیم ذوب‌آهن و استقلال به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با تساوی بدون گل پایان یافت.

با این نتیجه استقلال با ۱۲ امتیاز  و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به تراکتور در رده دوم جدول قرار گرفت و ذوب‌آهن با ۴ امتیاز در رده پانزدهم جدول باقی ماند.

نیمه اول

آغاز نیمه اول با حمله‌ای از جانب تیم ذوب‌آهن همراه بود و میلاد جهانی روی اشتباه مدافعان استقلال در محوطه جریمه آبی‌ها صاحب موقعیت شد که ضربه او را رشید مظاهری دفع کرد.

در ادامه توپ بیش‌تر در میانه میدان در جریان بود و استقلال سعی داشت تا به نیمه زمین حریف نزدیک شود و فرصت‌هایی را برای خود ایجاد کند.

آبی‌پوشان پایتخت از روی ضربات کاشته چند فرصت به دست‌ آوردند اما موقعیت‌های پیش آمده نتوانست راه به جایی ببرد تغییری در نتیجه ایجاد نکرد. یکی از این موقعیت ضربه سر محمد دانشگر در دقیقه ۱۹ بود که با اختلاف از کنار دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

پس از موقعیت‌های استقلال، بازی به آرامی پیش رفت و دو تیم در میانه میدان سعی داشتند راهی برای نزدیک شدن به دروازه یکدیگر پیدا کنند.

تا دقیقه ۴۰، دو تیم نتوانستند راهی از پیش ببرند و فرصت قابل توجهی پیش نیامد تا دروازه تیمی مورد تهدید قرار بگیرد.

در پایان تلاش دو تیم برای تغییر نتیجه بی‌ثمر بود تا این بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در دقیقه ۴۳ ارسلان مطهری که در پشت محوطه جریمه به سمت دروازه ذوب آهن در حرکت بود با خطای عبدالله حسینی متوقف شد که داور بازی فقط با کارت زرد بازیکن تیم اصفهانی را جریمه کرد که  این موضوع با اعتراض بازیکنان استقلال و کادر فنی استقلال به‌خصوص محمود فکری مواجه شد. استقلالی‌ها معتقد بودند بازیکن ذوب آهن باید از زمین بازی اخراج شود.

نیمه دوم

آغاز نیمه دوم با حملاتی از سوی آبی‌پوشان پایتخت همراه بود. در دقیقه ۴۹ هرویه میلیچ با هجوم به محوطه جریمه ذوب‌آهن، توپ را به احمد موسوی داد و این بازیکن با حضور در محوطه جریمه حریف، شوتی روانه دروازه ذوب‌آهن کرد که با واکنش شهاب گردان راهی کرنر شد.

در ادامه، توپ و میدان در اختیار تیم استقلال بود اما شاگردان محمود فکری نتوانستند فرصت قابل توجهی برای خود ایجاد کنند و دفاع ذوب‌آهن و تعلل آبی‌ها نیز باعث شد، استقلال نتواند دروازه حریف را تهدید کند.

پس از فرصت‌های استقلال، بازی شکل درگیرانه‌ای به خود گرفت و دو تیم در میانه میدان در تلاش بودند تا راهی برای گلزنی پیدا کنند.

مهدی قایدی در دقیقه ۶۹ با حضور در پشت محوطه جریمه ذوب‌آهن صاحب موقعیت شد اما شوت این بازیکن را شهاب گردان دفع کرد.

بازیکنان ذوب‌آهن در دقیقه ۷۸ موقعیت‌های قابل توجهی ایجاد کردند. ارسال بازیکن ذوب از سمت راست محوطه جریمه استقلال، به شکل شوت روانه دروازه آبی‌ها شد که مظاهری آن را دفع کرد و شوت عرفان پورافراز را در ادامه دروازه‌بان استقلال دفع کرد تا نتیجه بازی تغییری نکند.

با رسیدن بازی به دقایق پایانی بازی، دو تیم بیشتر در میانه میدان بودند و فرصت قابل توجهی به وجود نیامد و دروازه تیمی تهدید نشد.

در پایان تلاش دو تیم برای زدن گل برتری نتیجه‌ای نداشت تا این بازی در پایان با تساوی بدون گل به پایان برسد و امتیازات در اصفهان تقسیم شود.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر، هرویه میلیچ (دقیقه ۶۹- متین کریم‌زاده)، احمد موسوی، مهدی مهدی‌پور، مسعود ریگی (دقیقه ۸۱- فرشید باقری)، آرش رضاوند، وریا غفوری (دقیقه ۸۱- فردین رابط)، سبحان خاقانی (دقیقه ۶۹- مهدی قایدی) و ارسلان مطهری.

ترکیب ذوب‌آهن: شهاب گردان، وحید محمدزاده، عبدالله حسینی، علی دشتی، میلاد جهانی، عرفان پور افراز، مهرداد قنبری، ابوالفضل عکاشه (دقیقه ۷۰- دارکو بیدوف)، دانیال مومنی (دقیقه ۷۰- رضا حبیب‌زاده)، فرشاد محمدی مهر و محمد سلطانی‌مهر.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.