هشدار؛ دورهمی‌های شب یلدا عوارض جبران‌ناپذیری دارد

مینو محرز عضو کمیته علمی کرونا با اشاره به بروز علائم کرونا در کودکان و جوانان اظهار کرد: در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا در بین کودکان با علائم خفیف همراه است و فقط در برخی از موارد بیماری بدون علامت در بین کودکان ظاهر می شود.

او با بیان اینکه بسیاری از کودکان و حتی جوانان ناقل بیماری کرونا هستند، افزود: بر اساس آخرین مطالعات انجام گرفته بیماری کرونا در کودکان به شکل خفیف و حتی بدون علامت است اما آنها ناقل خطرناک ویروس کرونا محسوب می شوند و اگر در دورهمی های خانوادگی حضور پیدا کنند باعث انتشار بیماری کرونا به دیگران خواهند شد.

عضو کمیته علمی کرونا بیان کرد: امروزه به دلیل سیستم ایمنی بدن کودکان و حتی جوانان بیماری کرونا با علائم شدید در بین آنها بروز پیدا نمی‌کند اما همین افراد بیماری را به اطرافیان منتقل کرده که در این بین سالمندان و گروه های پر خطر اگر به بیماری کرونا مبتلا شوند دچار نوع شدید  این عارضه خواهند شد.

محرز افزود: به طورکلی علائم بیماری کرونا در بین کودکان با گریه شدید و حتی در برخی از موارد با علائم کاوازاکی بروز پیدا می کند  و در موارد بستری کودکان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا گزارش شده است.

عضو کمیته علمی کرونا تاکید کرد: در حال حاضر دورهمی های خانوادگی تبدیل به کانونی خطرناک برای انتقال بیماری کرونا در بین اعضای خانواده و به ویژه سالمندان و گروه های پر خطر می شود و از همه مردم درخواست می کنم که شب یلدای امسال را متفاوت با سال های گذشته برگزار کنند.

او ادامه داد:  در دورهمی های خانوادگی اگر سالمندئان و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای گرفتار بیماری کرونا بشوند شدت بروز این بیماری در بین آنها بیشتر از سایر افراد عادی است؛ به همین دلیل برای پیشگیری از ابتلای سالمندان و گروه های پر خطر به بیماری کرونا و شکستن چرخه انتقال از برگزاری مهمانی های خانوادگی در چنین شرایطی پرهیز شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.