ترامپ نزدیکانش را عفو می‌کند؟

به گزارش پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از منابع نزدیک به کاخ سفید، هنوز مشخص نیست چه افرادی در لیست عفو قرار دارند اما گمان می رود ترامپ عفو افرادی نظیر «پل مانافورت» مدیر سابق ستاد انتخاباتی‌اش و «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار سایت افشاگر «ویلی‌لیکس» را در نظر دارد.

همچنین همانطور که روزنامه «نیویورک تایمز» پیش‌تر گزارش کرده است، ترامپ اعضای خانواده‌اش را از بیم هدف قرار گرفتن از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا در لیست عفو خود قرار داده است.

از سوی دیگر «رند پاول» سناتور جمهوری‌خواه از ترامپ درخواست کرده «ادوارد اسنودن» افشاکننده جاسوسی دولت از شهروندان در زمان ریاست جمهوری «باراک اوباما» را مورد عفو قرار دهد. اما به گفته منابع نزدیک به ترامپ، احتمالاً وی دست به چنین اقدامی نخواهد زد.

اواسط ماه آذر یک منبع آگاه گفته بود که بحث‌هایی که در روزهای اخیر درباره تصمیم ترامپ درباره صدور حکم عفو برای سه فرزند اول خود، داماد و مشاورانش از جمله «رودی جولیانی» وکیل مدافع شخصی وی، صورت گرفته است، بیشتر در قالب یک رئیس‌جمهوری است که احساس می‌کند به شدت تحت فشار و گرفتار است.

ترامپ چندی پیش برای «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق خود که دو مرتبه به دلیل دروغگویی به «اف بی آی» گناهکار شناخته شده بود، حکم «عفو کامل» صادر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.