تداوم راهزنی آمریکا علیه ونزوئلا با اعمال تحریم جدید

دفتر کنترل دارایی خارجی (اوفک) روز جمعه ۲ فرد و یک نهاد وابسته به ونزوئلا را در فهرست تحریمی خود قرار داد تا در آخرین روزهای دولت ترامپ، فشار بر دولت قانونی ونزوئلا را افزایش دهد.

این اقدام آمریکا در شرایطی انجام می‌شود که ونزوئلا به تازگی انتخابات قانونی پارلمان خود را پشت سر گذاشت و ناظران بین‌المللی هم آن را تایید کردند.

افراد تحریم شده متهم هستند که مواد لازم را برای حمایت از نیکلاس مادورو که آمریکایی‌ها او را رئیس جمهوری غیرقانونی لقب داده‌اند، شامل کالا و خدمات مورد نیاز برای انتخابات ۶ دسامبر ۲۰۲۰ که آن را متقلبانه توصیف کرده‌اند، فراهم آورده‌اند.

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری ترامپ هم در این رابطه مدعی شد: تلاش‌های رژیم نامشروع مادورو برای سرقت انتخابات در ونزوئلا نشان‌دهنده بی اعتنایی رژیم به آرمانهای دموکراتیک مردم ونزوئلا است.

وی ادامه داد: ایالات متحده همچنان متعهد است که رژیم مادورو و کسانی را که از هدف این رژیم برای انکار حق مردم ونزوئلا در انتخابات آزاد و عادلانه حمایت می‌کنند ، هدف قرار دهد.

سیاست مداخله‌جویانه آمریکا در ونزوئلا و معرفی خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهوری موقت و خودخوانده این کشور اگرچه مشکلات اقتصادی شدیدی را متوجه مردم ونزوئلا کرده است، اما همه شواهد گویای شکست این سیاست است و حتی منتقدان و معترضان به مادورو هم عملکرد دولت آمریکا را مورد انتقاد جدی قرار داده‌اند.

آمریکا از کودتا علیه دولت قانونی ونزوئلا حمایت کرد و در این زمینه از راهزنی دریایی برای مصادره نفت، پول و طلای این کشور دریغ نورزید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.