پنتاگون و تیم انتقالی بایدن دچار تنش شدند

براساس این گزارش، به دنبال بیانیه «کریستوفر میلر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا که در آن مدعی شده است تیم بایدن و پنتاگون به صورت دوجانبه در زمینه توقف موقت همکاریها و موکول شدن آن به بعد از تعطیلات سال نوی میلادی توافق کرده‌اند، یک سخنگوی تیم انتقالی بایدن این موضوع را قویا تکذیب کرده است. 

سی ان بی سی نوشت، این مساله باعث افزایش تنشها بین دولت ترامپ و تیم انتقالی دولت بایدن شده است.

«یوهانس آبراهام» با رد ادعای پنتاگون گفته، هیچ توافقی دوجانبه‌ای وجود ندارد. 

وی افزود: بگذارید شفاف باشم، هیچ توافقی میان پنتاگون و تیم ما وجود ندارد. در واقع ما فکر می‌کنیم ارائه گزارشهای روزانه و دیگر همکاری‌ها مهم است و باید ادامه یابد و هیچ زمانی برای هدر دادن نداریم.

کریستوفر میلر،  سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز جمعه در اقدامی ناگهانی دستوری برای توقف همکاری با تیم انتقال قدرت جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در سراسر پنتاگون صادر کرده است.

مقام‌های ارشد آمریکایی به آکسیوس گفته‌اند کریستوفر میلر دستور این توقف همکاری‌ها را صادر کرده است.

سی ان بی سی در ادامه گزارش داد که سخنگوی وزارت دفاع آمریکا حاضر نشده به سوال ما درباره تنش بین پنتاگون و تیم انتقالی جو بایدن پاسخ بدهد. 

دیدارها میان تیم‌های بایدن و ترامپ در حال حاضر در بخش‌های مختلف دولت در جریان است. با این حال آبراهام می‌گوید که بعضی از آژانسها و ادارات نیز هستند که دنبال انتقاجویی بوده و در مسیر همکاریها سنگ اندازی می‌کنند که یکی از آنها پنتاگون است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.