واکنش اصولگرایان به انتقادات تند ضرغامی از پدرسالاری در این جریان

پرویز سروری، پیرامون مساله وحدت در بین نیروهای اصولگرا در انتخابات آتی و اینکه گفته‌ می‌شود علیرغم فعالیت‌های جامعه روحانیت مبارز، شورای ائتلاف در نظر دارد که به صورت مستقل وارد انتخابات شود، گفت: این اتفاق یک موضوع تازه یا عجیبی نیست و در مسائل سیاسی و انتخاباتی معمولا مسبوق به سابقه است. ما در انتخابات گذشته هم شرایطی مشابه این را داشتیم که با بعضی از گروه‌ها در آخرین روزهای نزدیک به انتخابات و با صرف زمان زیاد به نتیجه رسیدیم. اکنون هم همین گونه است ما به عنوان شورای ائتلاف همه تلاش خود را به کار می‌بریم تا بتوانیم با همه گروه‌ها و شخصیت‌های درون جناحی و دلسوز برای مردم به یک ائتلاف حداکثری برسیم و طبیعتاً این طرح ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تاکنون جلساتی را با دوستان داشتیم اما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و به همین دلیل تلاش ما ادامه خواهد داشت، اما همانطور که در دوره‌های گذشته هم چنین مواردی نیازمند زمان بیشتر برای بحث، گفتگو و دستیابی به یک ائتلاف حداکثری بود، به تحقق این مساله امیدواریم.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که «به‌نظر می‌رسد شورای ائتلاف، محوریت جامعه روحانیت را نپذیرفته است و دو گروه «شورای وحدت» و «شورای ائتلاف» راه خود را جدا کرده‌اند، با این حساب چه میزان احتمال می‌دهید که با جبهه پایداری به نتیجه برسید؟»، اظهار داشت: ما در زمان انتخابات مجلس هم در شورای ائتلاف همین روند را داشتیم و با جامعه روحانیت بحث‌های زیادی مطرح و جلسات مختلفی برگزار شد تا در نهایت به یک جمع‌بندی در اواخر کار رسیدیم. اکنون هم روند کار به همان صورت است، دوستان یک نظراتی دارند که البته این اختلاف نظرها هم طبیعی است چون ائتلاف از مجموعه‌های مختلف تشکیل می‌شود و گروه‌ها و احزاب و شخصیت‌های مختلف به طور طبیعی دیدگاه‌های متفاوت دارند اما هنر شورای ائتلاف در گذشته این بود که توانست همه این جریانات را حول محور پیروزی نیروهای انقلاب تجمیع کند.

وی ادامه داد: این مساله درخصوص جبهه پایداری هم همین‌طور است، ما برای وحدت تلاش می‌کنیم اما هنوز با پایداری وارد بحث نشده‌ایم اما با توجه به اینکه که دوستان ما در جبهه پایداری هم دیدگاه‌های مخصوص به خود را دارند، طبیعی است که باید گفت‌وگوهای زیادی صورت گیرد تا بتوانیم به یک نتیجه مشترک نزدیک شویم.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پاسخ سوالی درخصوص اظهارنظر عزت‌الله ضرغامی در مراسم روز دانشجو مبنی بر اینکه «۱۴۰۰ پایان عمر پدرخوانده‌هاست» و این اظهارات او ناظر بر گروه‌های مرجعی که در انتخابات‌ها به معرفی کاندیدا اقدام می‌کنند است، بیان داشت: من فکر می‌کنم اگر از آقای ضرغامی سوال بفرمایید حتماً منظور ایشان جریان‌هایی است که خارج از اسلوب‌های مشارکتی مردم اقدام به تصمیم‌گیری می‌کنند، اما در شورای ائتلاف اساس شورا این است که فرایند شکل گیری آن از پایین به بالا است. ما در شورای ائتلاف انتخابات مجلس هم همین فرایند را پشت سر گذاشتیم و حدود ۸۰۰ مجمع در سراسر کشور برگزار کردیم و در تمام شهرستان‌ها نظرسنجی صورت گرفت.

وی ادامه داد: شورای ائتلاف اساساً مدلی برای نفی پدرسالاری و تصمیم از بالا به پایین است و من فکر نمی‌کنم که منظور آقای ضرغامی از «پدرسالاری» شورای ائتلاف بوده باشد، چراکه شورای ائتلاف خودش جریانی برای گردش نیروی انسانی است، اینکه در شهر تهران ۱۷ جوان وارد مجلس می‌شوند نشان می‌دهد که این شورا یک فرآیند ضد پدرسالاری را طی کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.