در ادامه پیشنهادهای برخی مقامات آمریکایی به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور برای برقراری حکومت نظامی جهت تغییر دادن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، گفته می‌شود او نیز در حال بررسی این گزینه است.

شبکه «الجزیره» بامداد یکشنبه به نقل از شبکه «سی‌اِن‌اِن» گزارش داد: «ترامپ در جلسه‌ای با تعدادی از مشاوران و متحدان خود، مسئله اعلام حکومت نظامی برای تغییر نتیجه انتخابات را به بحث گذاشته است».

جزئیات بیشتری از این خبر هنوز منتشر نشده است و خبرگزاری فارس نیز صحت این گزارش الجزیره به نقل از سی‌ان‌ان را مستقلاََ تایید نمی‌کند.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» نیز بامداد یکشنبه نوشت، دو منبع مطلع می‌گویند ترامپ با تیم خود درباره انتصاب «سیدنی پاول» وکیل پیشین خود به عنوان «مشاور ویژه» برای بررسی تقلب انتخاباتی صحبت کرده است.

این دو منبع توضیح دادند که بیشتر مشاوران ترامپ از جمله «رودی جولیانی» وکیل شخصی وی با این ایده مخالفت کردند و هنوز مشخص نیست که رئیس‌جمهور آمریکا این ایده را اجرایی کند.

بر اساس این گزارش، ایده ترامپ برای انتخاب پاول در این سمت، حلقه اطرافیان او را شوکه کرده زیرا پاول بارها به نادرستی و بدون ارائه مدرک، ادعای وقوع تقلب در انتخابات را داشته و تمام شکایت‌هایی که به دادگاه ارائه داده، به دلیل نداشتن ادله کافی رد شده است.

سخنگوی کاخ سفید، پاول و سخنگوی جولیانی از پاسخ به سوال نیویورک‌تایمز درباره اظهارات منابع مذکور امتناع کرده‌اند.

پیشتر، «مایکل فلین» مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ، به او توصیه کرده بود با اعمال حکومت نظامی و استقرار ارتش در ایالت‌های مختلف، انتخابات ریاست جمهوری را دوباره برگزار کند. 

ترامپ علی‌رغم رأی مجمع گزینندگان آمریکا به «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات و تایید پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری، این نتیجه را نپذیرفته و تیم حقوقی او به رهبری جولیانی ادعاهایی را درباره وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرده و شکایت‌هایی را در ایالت‌های مختلف تنظیم کرده اما این شکایت‌ها در ایالت‌های مختلف رد شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.