پاسخ سازمان برنامه و بودجه به ادعای مجلس

به گزارش مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، در پی تذکری در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی مبنی بر درج ردیف بودجه‌ای برای اجرای سند ٢٠٣٠ در لایحه بودجه سال ١۴٠٠ به اطلاع می‌رساند؛ در هیچ‌یک از برنامه‌های اجرایی و خروجی‌های ذیل ردیف‌های هزینه‌ای وزارت آموزش و پرورش، اعتباری برای اجرای اهداف توسعه پایدار و سند ٢٠٣٠ منظور نشده است.

در گزارشی با عنوان «مبانی اقتصادیی، اجتماعی و فرهنگی و برنامه سالانه دستگاه‌های اجرایی بودجه ١۴٠٠ کل کشور(جلد دوم)» که برش و بازتابی از برنامه ششم توسعه است، توسعه پایدار و سند ٢٠٣٠ که صرفاً به زمان تدوین اسناد تفصیلی برنامه ششم توسعه درسال ١٣٩۵ برمی‌گردد، به موضوع یاد شده با مضمون «مشارکت فعال در اجرای برنامه‌ها و تعهدات جهانی بویژه اهداف توسعه پایدار و آموزش ٢٠٣٠» اشاره شده است. در برنامه سالانه که برشی از قانون برنامه است در جدول مندرج در اولین نسخه این موضوع آمده ولی در نسخه‌های فیزیکی و فایلی که در وب سایت سازمان برنامه و بودجه کشور قرار داده شده این موضوع اصلاح شده است. لذا همان طور که گفته شد در ماده واحده و پیوست‌های لایحه بودجه، این موضوع نیامده و هیچ گونه مابه‌ازاء مالی نیز نداشته است.

بدون تردید، فرامین مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در خصوص عدم اجرای این سند مد نظر این سازمان و کارشناسان آن بوده و به آن عمل شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.