زنگنه وارد مسکو شد

زنگنه وزیر نفت امشب در راس هیاتی به منظور دیدار با مقامات عالی رتبه روسیه و رایزنی درباره آخرین وضعیت همکاری های دو کشور در زمینه انرژی و چشم انداز بازارهای جهانی وارد مسکو شد و مورد استقبال چند مقام روس و کاظم جلالی سفیر ایران قرار گرفت.  

زنگنه قرار است روز دوشنبه  با "الکساندر نواک" معاون نخست وزیر روسیه و "نیکلای شولگینوف" وزیر انرژی این کشور دیدار و گفت‌وگو ‌کند. 

روسیه به عنوان عضو اوپک پلاس سهم مهمی در بازار نفت دارد و از این رو روابط حسنه دو کشور می تواند در رونق بازار نفت ایران هم موثر باشد.

"نیکلای شولگینوف" به تازگی وزیر انرژی روسیه شده است که قبلا در اختیار الکساندر نواک بود. 

وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به ائتلاف اوپک پلاس به‌تازگی تصمیم گرفتند توافق کاهش تولید نفت خود را در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی روزانه ۵۰۰ هزار بشکه تسهیل کنند و برای بررسی تعدیل بیشتر در ماه‌های آینده نشست‌های ماهانه داشته باشند.

تحلیلگران مسائل بین المللی روابط دو کشور ایران و روسیه را راهبردی می دانند و برهمین اساس معتقدند با توجه به سرعت فرایندهای منطقه ای و بین المللی گفت وگوهای مستمر میان ایران و روسیه هر روز بیشتر می شود. دو کشور روابط حسنه و بسیار گسترده ای دارند. ​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.