شایعات درباره روح الله زم

در بخشی از این گزارش آمده است؛

تدارک حمله به مراکز استراتژیک ایران

درحالی رسانه‌ها و جریان‌های حامی روح‌الله زم سعی کردند  روح‌الله زم را تنها یک روزنامه‌نگار و خبرنگار ساده معرفی کنند و علت اعدام وی را به انتشار چند خبر از پشت‌پرده ایران تقلیل دهند که یکی از مهمترین اقدام جنایتکارانه روح الله زم، تلاش و حمایت وی برای ساخت پهپاد و حمله موشکی به مراکز حساس و استراتژیک ایران بوده است.

 لیدری اغتشاشات مرگبار ۹۶ و دستور ساخت بمب دستی

یکی از اقدامات مجرمانه زم که خودش هم به آن اعتراف کرد، لیدری اغتشاشات دی ماه ۹۶ بود؛ ناآرامی‌هایی که هزینه‌های زیادی به مردم تحمیل کرد. زم در آمدنیوز صراحتا دستور ساخت بمب دستی، تجمع و حمله به ساختمان‌ها و نهادهای دولتی را صادر می‌کرد که متاسفانه حتی چند تن در اثر توحش مزدوران اجیر شده و تهییج آنها، جان خود را از دست دادند.

جاسوسی برای سرویس‌های خارجی و تلاش برای تجزیه‌طلبی

از دیگر خیانت‌هایی که روح‌الله زم انجام می‌داد و هیچ ارتباطی به رسالت خبرنگاری نداشت، ارتباط با دولت‌های خارجی متخاصم و سرویس‌های جاسوسی غربی و ...، اعلام محل‌های تردد مدافعان حرم از جمله سردار شهید سلیمانی و حمایت از تجزیه‌طلبان بود.

شایعه مبادله روح‌الله زم 

یکی دیگر از ادعاها بحث مبادله روح‌الله زم با یکی از اتباع کشورهای خارجی توسط قوه قضاییه بود، اما یک منبع آگاه در قوه قضائیه اظهارنظر مطرح شده در خصوص اینکه قوه قضائیه به دنبال مبادله روح‌الله زم بوده را نیز از اساس دروغ دانست و گفت: این موضوع نیز شبیه حجم بزرگی از دروغ‌های کانال آمد نیوز است.

 

سوء استفاده از نام آیت‌الله سیستانی

جریان معاند همچنین سعی کرد تا القاء کند از آن جایی که آمدنیوز جریانی اعتقادی بوده و به مرجعیت عراق اعتماد داشته، روح‌الله زم درخواست آیت‌الله سیستانی را برای سفر به عراق پذیرفته و ایران با بی‌اخلاقی و سوءاستفاده از مرجعیت عراق، زم را دستگیر کرده است.

اما به تازگی بیت آیت‌الله سیستانی با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکذیب این دروغ بزرگ و ادعاهای مطرح شده از سوی حامیان زم، این عملیات فریب آنها را خنثی کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.