سکه امامی مرز حمایتی را حفظ کرد

شروع نزولی دلار در زمستان + جدول و نمودار

کدخبر: ۳۸۰۷۳۱
شروع بازارها در زمستان آرام و کم نوسان بود. دلار در این روز، در مقطع کوتاهی به ورای 25هزار و 700 تومان رفت، ولی نتوانست بالای آن باقی بماند و در ادامه به زیر 25 هزار و 600 تومان رفت.
شروع  نزولی دلار در زمستان + جدول و نمودار

به گزارش اقتصادنیوز این قیمت یک دهم درصد کمتر از روز یکشنبه بود. در بازار سکه، زمانی که معامله گران از شکست مرز 12میلیون تومانی نا امید شدند، میزان فروش ها شدت گرفت و قیمت تا محدوده 11 میلیون و 820 هزار تومان افت کرد. سکه نسبت به روز گذشته افت یک درصدی داشت و با همین کاهش در قعر جدول بازدهی قرار گرفت. نزول سکه در شرایطی ثبت شد که در ابتدای امروز، طلای جهانی به بالای سطح هزار و 900 دلاری هم رفته بود. با این حال، نزول اونس طلا در ساعت های بعدی، خریداران را از بازار سکه عقب برد. تنها نکته ای که شاید سکه بازان را به روند روز آتی امیدوار نگه دارد، حفظ مرز حمایتی 11 میلیون و 800 هزار تومانی بود.

تازه‌ترین خبرها و تحلیل‌های اقتصادی را در اینستاگرام اقتصادنیوز مشاهده کنید

در بازار ارز، بسیاری از معامله گران امیدوار بودند که دلار در ابتدای زمستان به جاده صعودی بازگردد، ولی این اتفاق رخ نداد. عدم بازگشت دلار موجب شده بود که انتظارات کاهشی در ساعات انتهایی روز میان بازیگران ارزی فعال تر شود. گروهی اعتقاد دارند، دلار دیگر توان بازگشت به بالای مرز 26 هزار تومانی را ندارد و تا زمانی که زیر محدوده 25 هزار و 800 تومانی نوسان می کند، به تدریج در جاده کاهشی حرکت خواهد کرد و بخش بیشتری از ارزش خود را از دست خواهد داد.

یکی از امیدهای دلاربازان این است که در روزهای آتی، تقاضای ارز از سوی معامله گران کشورهای همسایه زیاد شود و این عامل زمینه ساز رشد قیمت دلار در بازار داخلی شود. ترکیه و سلیمانیه عراق دو نقطه ای هستند که معامله گران ارزی امیدوار هستند، تقاضای ارز در آن ها زیادتر شود و در نتیجه دلار از بازار داخلی به آن سوی مرزها روانه شود. هم زمان عده ای از بازیگران ارزی، امیدوارند که بهای اونس در بازارهای جهانی کاهشی شود و سکه بازان برای حفظ ارزش دارایی خود به بازار ارز مراجعه کنند. به این ترتیب، می توان گفت میزان تقاضا در بازار به اندازه ای پایین آمده است که امید بازیگران ارزی به آن سوی مرزها جلب شده است. البته هم چنان نرخ حواله درهم نسبت به سایر متغیرها برای بازیگران ارز داخلی از اهمیت بیشتری برخوردار است و در صورتی که درهم به بالای 7 هزار و 200 تومان برود، ورود دلار به کانال 26 هزار تومانی قطعی خواهد بود.

 

  • بازدهی بازارها 1 دی 1399
  • جدول روند بهای سکه و ارز 1 دی 1399
  • روند بهای سکه 1 دی 1399
  • روند بهای درهم 1 دی 1399
  • روند بهای دلار 1 دی 1399
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید