آسمان تهران برفی می‌شود

صادق ضیاییان  با اشاره به اینکه امروز (۲ دی) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است، اظهار کرد: طی فردا (۳ دی) سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، تهران، البرز، گیلان، غرب مازندران و بخش‌هایی از استان مرکزی سبب بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر سبب بارش برف خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی روز پنجشنبه (۴ دی) دامنه فعالیت این سامانه گسترده‌تر می‌شود، اظهارکرد: از این‌ رو سامانه بارشی کل نیمه غربی، بخش‌هایی از شرق، شمال شرق و مرکز کشور را نیز در برمی‌گیرد همچنین بارش در مناطق جنوبی به ویژه در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و شمال خلیج فارس بار رعد و برق همراه است.

ضیاییان ادامه داد: طی روز پنجشنبه با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل دریای خزر بارش در استان‌های ساحلی شدت می‌گیرد و شدت بارش طی این روز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال شرق خوزستان، جنوب لرستان، غرب اصفهان، گیلان، غرب مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روز جمعه (۵ دی) برای بیشتر نقاط کشور به جز جنوب شرق بارش پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: با حرکت شرق‌سوی سامانه بارشی فعال، به‌تدریج بارش در نوار غربی کاهش می‌یابد و تمرکز آن در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و شرق خواهد بود.

به گفته وی طی روز جمعه بارش در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی از خراسان رضوی و خراسان شمالی شدت بیشتری دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: طی روز شنبه (۶ دی) در برخی مناطق شرق و شمال شرق بارش رخ می‌دهد سپس به‌تدریج سامانه بارشی از سمت شرق از کشور خارج می شود همچنین امروز (۲ دی) در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده‌ها دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روزهای جمعه تا یکشنبه (۵ تا ۷ دی) کاهش محسوس دما در نیمه شمالی و غربی و طی روز شنبه (۶ دی) در نیمه شرقی کشور رخ می‌دهد، گفت: امروز (۲ دی) خلیج فارس و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۳ و ۴ دی) دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳ دی) ابری همراه با غبار صبحگاهی، به‌تدریج مه رقیق و اوایل شب بارش باران با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه‌ (۴ دی) نیز ابری و مه‌آلود همراه با بارش برف و باران با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.