اعلام جزئیات دومین بسته محرک اقتصادی ایالات متحده

16 مدل کمک دولت به مردم آمریکا

کدخبر: ۳۸۰۷۱۰
دولت آمریکا برای کمک به شهروندانش 16 نوع کمک مالی در نظر گرفته است.
16 مدل کمک دولت به مردم آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز، کنگره آمریکا پس از ماه‌ها مذاکره در روز یک‌شنبه 20 دسامبر در مورد بسته کمکی در برابر آسیب‌های ناشی از  ویروس COVID-19 به توافق رسید و احتمالا در روز دوشنبه به رأی گذاشته می‌شود. رهبران دو حزب کنگره روز یکشنبه درمورد یک بسته 900 میلیارد دلاری به تفاهم رسیدند که اقتصاد و افرادی که از همه‌گیری ویروس کرونا آسیب دیده‌اند را پوشش می‌دهد.

این بسته دومین محرک اقتصادی بزرگ در تاریخ ایالات متحده، پس از بسته حمایتی 2.3 تریلیون دلاری ماه مارس است. این در حالی است که همه‌گیری در امریکا در حال سرعت گرفتن است و روزانه بیش از 214 هزار نفر در این کشور را آلوده کرده و بیش از 317 هزار آمریکایی تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

میچ مک کانل رهبر جمهوری خواه سنا پس از ماه ها بحث و جدال گفت در هر صورت برای دستیابی به موفقیت ما به توافق هر دو طرف در کشور نیاز داریم. رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات معتقدند این بسته از پشتیبانی کافی برای تصویب در  کنگره برخوردار است. سخنگوی کاخ سفید، بن ویلیامسون نیز گفت دونالد ترامپ از این لایحه حمایت و آن را به عنوان قانون امضا می‌کند.

این بسته 600 دلار به طور مستقیم به افراد پرداخت می‌کند و بیمه بیکاری را  300 دلار در هفته افزایش می‌دهد. این برنامه هم‌چنین شامل میلیاردها دلار کمک برای مشاغل کوچک، تامین مواد غذایی ، توزیع واکسن، حمل و نقل و مراقبت‌های بهداشتی است. 25 میلیارد دلار هم برای کمک به پرداخت اجاره‌بها در نظر گرفته شده است.

چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنا در یک کنفرانس خبری گفت کسانی که فکر می‌کنند این بسته حمایتی کفایت می‌کند، نمی‌دانند در آمریکا چه می‌گذرد. او اظهار داشت که پس از روی کار آمدن جو بایدن خواهان کمک بیش‌تری خواهد شد. کنگره قصد دارد بسته حمایتی دیگری را به ارزش 1.4 تریلیون دلار بررسی کند که تا سپتامبر 2021  را شامل شود.

در این بسته حمایتی، جزئیات دو مورد هم چنان مورد بحث در مذاکرات باقی مانده است: حمایت‌های قانونی از مشاغل تجاری در دعاوی مربوط به ویروس کرونا که توسط جمهوری‌خواهان درخواست شده بود و کمک‌های قابل توجه برای دولت‌های ایالتی و محلی که توسط دموکرات‌ها حمایت می‌شود.

این قانون شامل عناصر غیرمرتبط با همه‌گیری نیز است: یک ماده که هدف آن خاتمه دادن به صورتحساب‌های پزشکی غافلگیرکننده است و یکی دیگر پروژه‌های کنترل سیل و سایر پروژه‌های مرتبط با آب.

این لایحه اجازه می‌دهد تا برنامه‌های اعطای وام اضطراری فدرال رزرو در تاریخ 31 دسامبر برای مشاغل و دولت‌های ایالتی و محلی منقضی شود. به گفته جمهوری‌خواهان، این یک مداخله غیرضروری دولت در مشاغل خصوصی است، و برای برنامه‌های مشابه نیز ممانعت ایجاد نمی‌کند.

0210

مهم‌ترین بندهای این بسته حمایتی عبارتند از:

یک: ارسال چک از طریق پست: این لایحه شامل 166 میلیارد دلار پرداخت مستقیم جدید با حداکثر 600 دلار برای هر بزرگسال و کودک، برای افراد با درآمد حداکثر 75000 دلار در سال و 1200 دلار برای زوجین با درآمد حداکثر 150،000 دلار در سال است.

دو:بیمه بیکاری بیش‌تر: پرداخت 300 دلار بیش‌تر در هفته برای برخی از دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری.

سه:کمک هزینه خدمات پستی ایالات متحده:  با موافق کنگره وام 10 میلیارد دلاری مصوب مارس، بدون نیاز به بازپرداخت به بودجه مستقیم USPS (خدمات پستی ایالات متحده) تبدیل می‌شود.

چهار:وام‌های حقوق و دستمزد: 284 میلیارد دلار برای وام‌های حقوق و دستمزد، از جمله واجدین شرایط برای سازمان‌های غیرانتفاعی و متصدیان روزنامه و تلویزیون و رادیو، 15 میلیارد دلار برای سالن‌های سینمای مستقل و موسسات فرهنگی و 20 میلیارد دلار برای کمک‌های بلاعوض هدفمند.

پنج:بودجه بازگشایی مدرسه: 82 میلیارد دلار برای کالج‌ها و مدارس‌، از جمله برای به روزرسانی سیستم گرمایش و سرمایش برای کاهش انتقال ویروس و بازگشایی کلاس‌ها و 10 میلیارد دلار برای کمک به مراقبت از کودکان. 54.3 میلیارد دلار برای مدارس و 22.7 میلیارد دلار برای آموزش عالی.

شش:پایان دادن به صورت‌حساب پزشکی غافلگیرانه:  بیماران بیمه‌شده، وقتی که در یک وضعیت اضطراری مجبور می‌شوند  از مجموعه پزشکی استفاده کنند  که تحت پوشش شبکه بیمه آن‌ها نیست، فقط باید هزینه‌های داخل شبکه را پرداخت کنند.

هفت:کمک به صنعت حمل و نقل: 45 میلیارد دلار برای کمک به صنعت حمل‌ونقل ، از جمله 15 میلیارد دلار به شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده برای پرداخت حقوق و دستمزد ، 14 میلیارد دلار برای سیستم‌های حمل و نقل ، 10 میلیارد دلار برای بودجه بزرگراه‌های دولتی ، 2 میلیارد دلار برای فرودگاه‌ها ، 1 میلیارد دلار برای پیمانکاران شرکت‌های هواپیمایی و یک میلیارد دلار برای راه آهن مسافری آمتراک

هشت:کمک هزینه اجاره بها و تخلیه: 25 میلیارد دلار برای کمک به پرداخت اجرای بها برای کسانی که ممکن است خانه خود را از دست بدهند و مهلت قانونی تخلیه تا یک ماه دیگر تمدید می‌شود.

9-: کمک به توزیع واکسن: 30 میلیارد دلار برای حمایت از تهیه و توزیع رایگان واکسن

10-مبارزه بیش‌تر با گرسنگی: 13 میلیارد دلار برای کمک به تهیه مواد غذایی، از جمله بودجه اضافی برای بانک های مواد غذایی و برنامه‌های تغذیه سالمندان و دسترسی دانشجویان دانشگاه به برنامه کمک‌های تغذیه‌ای دولت فدرال.

11-کمک به کشاورزی: 13 میلیارد دلار برای پرداخت مستقیم، خرید و وام به کشاورزان و دامداران.

12-کمک هزینه‌های شهریه: کمک‌های مالی جدید برای شهریه دانشگاه که به 500000 دریافت کننده جدید می‌رسد.

13-دسترسی به اینترنت: 7 میلیارد دلار برای دسترسی بیش‌تر آمریکایی‌ها به اینترنت با پهنای باند بالا، از جمله 1.9 میلیارد دلار برای جایگزینی تجهیزات شبکه مخابراتی که امنیت ملی را تهدید می‌کند و 3.2 میلیارد دلار برای کمک به آمریکایی‌های کم درآمد برای دسترسی به خدمات اینترنتی

14-اتحاد جهانی علیه ویروس: 4 میلیارد دلار برای اتحاد بین المللی واکسن

15-اعتبارات مالیاتی: بخشودگی مالیاتی برای تشویق ساخت و ساز مسکن برای افراد کم درآمد، برای مشاغل برای نگه داشتن کارمندان درلیست حقوقی (اخراج نکنند)، برای کارفرمایان برای ارائه مرخصی استعلاجی با حقوق برای کارگران کم درآمد.

16-مشاغل کوچک: 12 میلیارد دلار برای مشاغل بسیار کوچک که برای دستیابی به بودجه قبلی برنامه حمایت از حقوق و دستمزد تلاش می کردند.

آن‌چه در این لایحه وجود ندارد: حمایت از شرکت‌هایی که کارمندان آن‌ها ویروس کرونا دارند، که جمهوری‌خواهان ماه‌ها از آنها پشتیبانی می‌کردند. دموکرات ها در ازای آن بودجه قابل توجهی را برای دولت‌های ایالتی و محلی در نظر گرفتند.

تلاش حزب جمهوری‌خواه برای محدود کردن قدرت وام اضطراری فدرال رزرو به مشاغل کوچک و دولت‌های محلی نیز کنار گذاشته شد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید