وزیر نیرو: دشمنان با روسیاهی در حال ترک مناصب خود هستند

رضا اردکانیان، وزیر نیرو آئین بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب و برق استان‌های تهران و گیلان در قالب سی و سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران که صبح امروز به تاریخ 2 دی ماه برگزار شد،  با اشاره به این نکته که وزارت نیرو صرفا یک خط‌‌نگهدار، هماهنگ کننده و در برخی مواقع یک سخنگو برای این جمع وسیع و اراده‌های استوار و محکم بوده است، گفت: همتی که در این مجموعه نمایان و ابراز شد، مسوولان کشور گروه‌های مرجع، معتمدان مردم و در راس همه این‌ها، مقام معظم رهبری را هم به این نقطه رساند که می‌بایست این لشگر بزرگ دلگرم‌تر به کار خود ادامه دهند

وزیر نیرو در این مراسم با اشاره به تلاش دشمنان در به زانو درآوردن کشور در شرایط تحریمی و اعمال تحریم‌های ظالمانه و همچنین القای ناامیدی در داخل گفت: تمامی دشمنان این ملت که آرزوی برپایی جشن پیروزی در این خاک را داشتند، هم اکنون با خفت و خواری در حال ترک سمت‌های خود هستند.

*دشمنان با روسیاهی در حال ترک مناصب خود هستند

وی با اشاره به تحقق اهداف پویش #هرهفته_الف_ب_ایران ادامه داد: همه به درستی در این زمینه دریافتند که باید موجب دلگرمی هر چه بیشتر دست‌اندرکاران این پویش شوند نه فقط به منظور عبور ایمن کشور از این برهه زمانی که با آبرومندی سپری شد و روسیاهی آن بر چهره کسانی ماند که آرزوی شکست ملت ایران را داشتند.

این مقام مسئول در بیان اینکه مدیریت وزارت نیرو هم در این مجموعه، نقشی برای تدارک شرایط داشت، تاکید کرد: موفق شدیم به اتکای مجموعه برنامه‌ریزی‌ها،  اصلی‌ترین دستاورد خودمان را افزایش سطح اعتماد عمومی مردم قرار دهیم.

*بازنشسته شدن 5 هزار نفر از مجموعه وزارت نیرو تا پایان سال 99

اردکانیان در تشریح جواانگرایی اتفاق افتاده در مجموعه وزارت نیرو گفت: بیش از ۳۵۰۰ تن از همکاران ما به ویژه در رده‌های مدیریتی با اختیار قانونی دستگاه‌های اجرایی  بازنشسته شده‌‌اند که تا پایان دولت تدبیر و امید این تعداد به حدود ۵ هزار نفر خواهد رسید.

وزیر نیرو با اشاره به تحقق برنامه مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در هزینه‌های احداث نیروگاه‌ها و در عین حال افزایش میزان عرضه انرژی به بخش‌های تولیدی کشور اظهار داشت: در ۶ ماه اول سال ۹۹ عرضه انرژی به نسبت مدت مشابه سال قبل، به طور متوسط حدود ۴.۵ درصد افزایش داشته که برای صنایع بزرگ تا ۱۲ درصد هم بوده تا سال جهش تولید یک مفهوم عملی و قابل اندازه‌گیری در مقایسه با سال قبل خود باشد.

وی ریشه اصلی این خیزش را پویش #هرهفته_الف_ب_ایران دانست و اظهار داشت: این پویش موجب شد که بیشتر به اندازه‌ها و ظرفیت‌های خودمان در داخل کشور در صنعت آب و برق توجه کنیم که صرفا شامل همکاران در وزارت نیرو نیست.

*سرمایه 51 هزار میلیارد تومانی و ساخت 176 پروژه در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران

اردکانیان ضمن توضیح دستاوردهای پویش مذکور بیان کرد: نتیجه این مشارکت این بود که امسال توانستیم پویشی بزرگ‌تر با ۲۵۰ پروژه را اعلام کنیم که تا کنون با احتساب طرح‌های هفته سی و سومم در استان‌های تهران و گیلان، در مجموع ۱۷۶ پروژه ساخت و سازی و ساز و کاری با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۱ هزار میلیارد تومان به افتتاح رسیده که این مسیر هفته به هفته ادامه خواهد داشت‌.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امسال دولت در همه عرصه‌ها، فعالانه کار می‌کند که حضور رئیس جمهوری در برنامه‌های افتتاح نشانه‌ای از آن است.

اردکانیان افزود: در خانواده بزرگ آب و برق، اصلاحات ساختاری در حال انجام است؛ اصلاحاتی که زمان انجام آن سال آخر فعالیت دولت با پشت سر گذاشتن آزمون و خطاها است.

این مقام مسئول در پایان بر نقش و سهم رسانه‌ها تاکید و از تلاش‌های آنها در سال‌های اخیر به ویژه در همراهی با پویش #هرهفته_الف_ب_ایران تقدیر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.