پیش‌بینی افزایش وام ازدواج به ۲۰۰ میلیون تومان

وام ازدواج یکی از وام‌های پرتقاضاست که با وجود تورم زیاد در اقتصاد کشورمان، چشم جوانان به این مبلغ ناچیز دوخته شده است تا بتوانند با آن مقدار بسیار کمی از مشکلات خود را رفع کنند.

در این بین هر ساله توقع دارند که با افزایش تورم و تداوم مشکلات اقتصادی بر مبلغ وام ازدواج افزوده شود تا تاثیر حداقلی داشته باشد که هر ساله در بودجه کشور بانک مرکزی و دولت مکلف می‌شوند تا درصدی از وام‌های پرداختی خود را به این موضوع اختصاص بدهند.

پیش از ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفته‌هایی مطرح شد مبنی براینکه وام ازدواج از ۵۰ به ۷۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد اما پس از تقدیم لایحه به مجلس و بررسی جزئیات آن، مشخص شد که وام ازدواج در سال آینده نسبت به سال جاری تغییری نکرده و همان ۵۰ میلیون تومان باقی مانده است.

در ادامه بررسی لایحه بودجه سال آینده در مجلس، کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد افزایش مبلغ این وام به ۱۰۰ میلیون تومان را مطرح کرد که در این کمیسیون تصویب شد. همچنین، بازپرداخت وام ازدواج از ۷ به ۱۰ سال افزایش یافت.

این در حالی است که طبق بودجه سال آینده، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال آینده ۵۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت هفت ساله و با اخذ یک ضامن معتبر و سفته اجرایی می‌شود.

اما در این بین افزایش وام ازدواج به تصویب و تایید کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیاز دارد به گونه‌ای که نائب رئیس فراکسیون زنان احتمال تصویب وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج را کم می‌داند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.