وزیر پاکستانی: ایران شریک مهم منطقه‌ای ما است

زبیده جلال ، سه روز پس از بازگشایی دومین مرز رسمی ایران و پاکستان، روز سه‌شنبه در اسلام‌آباد میزبان «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان بود و در این دیدار دوطرف با رایزنی درخصوص همکاری‌های دوجانبه در زمینه مبادلات و مناطق مرزی، آخرین وضعیت گذرگاه‌های مرزی با اشاره به افتتاح گذرگاه مرزی ریمدان-گبد را بررسی کردند.

آنان بر توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه زیرساخت ‌های مرزی ازجمله خطوط ریلی، جاده‌ای و صادرات برق تاکید و خواستار تقویت مراودات تجاری و بازرگانی از طریق توسعه بازارچه‌های مرزی با هدف قانونمند سازی تجارت و جلوگیری از قاچاق تاکید کردند.

همچنین در بیانیه‌ مطبوعاتی وزارت تولیدات دفاعی پاکستان که یک نسخه آن در اختیار دفتر ایرنا در اسلام‌آباد قرار گرفت، آمده است: وزیر تولیدات دفاعی پاکستان گفت که این کشور، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک دوست و شریک مهم منطقه‌ای می داند.

زبیده جلال با تاکید بر عزم جدی پاکستان برای تقویت بیش از پیش روابط خود را با ایران افزود: گشایش گذرگاه جدید مرزی در گبد (ریمدان) گام مهمی در این زمینه است و این امر تأثیر خوبی در زندگی مردم نزدیک به مرزهای دو استان خواهد داشت. 

وی تاکید کرد: مرز رسمی جدید همچنین باعث تشویق تجارت قانونی و فعالیتهای تجاری و کاهش پدیده قاچاق و سایر مشاغل غیرقانونی مرتبط خواهد شد.

وزیر تولیدات دفاعی پاکستان افزود: افزایش مرزهای رسمی در نقاط مختلف مردم هر دو کشور را به یکدیگر نزدیک می کند و باعث افزایش کسب و کار و فعالیت های تجاری می شود.

وی گفت که "پیشین" و چهار نقطه دیگر در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان نیز شناسایی شده‌اند و این نقاط به زودی افتتاح می شوند.

در بیانیه وزارت تولیدات دفاعی پاکستان آمده است: سفیر ایران ابراز داشت که مردم و دولت ایران از گشایش دومین مرز رسمی دو کشور بسیار خرسند هستند و آن را یک گام مهم می دانند. 

حسینی از خانم زبیده جلال برای تلاش‌های ارزشمند برای بازگشایی مرزهای رسمی قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، مرز ریمدان ایران و گبد پاکستان روز شنبه ۲۹ آذر با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و وزیر تولیدات دفاعی پاکستان، استاندار سیستان و بلوچستان و مسوولانی از وزارتخانه‌های کشور، خارجه و صنعت و معدن به صورت رسمی افتتاح شد.

با افتتاح مرز رسمی ریمدان تبادل کالا به صورت قانونی و تردد مسافر نیز با گذرنامه انجام خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.