زدوبند ولیعهد ابوظبی با یک بانک خارجی برای ضربه زدن به اقتصاد قطر

پایگاه خبری بلومبرگ گزارش داد، بانک هاویلند، یک موسسه مالی عادی نیست زیرا اسناد نشان می‌دهند که این شرکت در انجام اقداماتی که احتمالا دیگران با آن مخالفت می‌کنند، تخصص دارد.

پایگاه خبری بلومبرگ همچنین فاش کرد، محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی با دیوید رولاند، سرمایه‌گذار اصلی این بانک و اعضای خانواده او روابط ویژه‌ای دارد.

این پایگاه خبری، مجموعه‌ای از اسناد و پرونده‌های حقوقی و نیز مصاحبه‌ با افراد آگاه را فاش کرد که میزان خدمات ارائه شده از سوی رولاند و بانک خصوصی آن به محمد بن زاید به عنوان یکی از بزرگترین مشتریان خود را نشان می‌دهد و برخی از این کارها فراتر از مشاوره‌های مالی است.

این اسناد همچنین شامل کمک به مدیر بانک هاویلند در آن زمان جهت انتصاب در پست هیئت مدیره دیده‌بان حقوق بشر است.

طبق گزارش رابرت مولر، دادستان ویژه آمریکا، بن زاید در اقناع و ترغیب دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای حمایت از تحریم قطر و محاصره این کشور نقش داشت.

طبق گزارش این پایگاه خبری، ولیعهد ابوظبی در سال ۲۰۱۲ در حساب شخصی خود در بانک هاویلند ۳۸ میلیون دلار داشت و خانواده بن زاید کلید بانک‌ها و شبکه سهامداران در آن هستند. 

در سال گذشته میلادی، قطر دادخواستی علیه بانک هاویلند به دستگاه قضایی انگلیس ارائه داد و این بانک را متهم به اداره و سازماندهی کمپینی کرد که بیش از ۴۰ میلیارد دلار برای حمایت بانک‌ها و دفاع از ارتباط ارزی خود در مقابل دلار آمریکا هزینه برای این کشور در برداشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.