افشای وعده چند میلیارد دلاری آمریکا به اندونزی

بلومبرگ به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: اگر اندونزی به طرح دونالد ترامپ برای برقراری عادی سازی روابط میان کشورهای مسلمان با اسرائیل ملحق شود می تواند از اعتبار مالی چند میلیارد دلاری آمریکا بهره مند شود.

"آدام بوهلر" مدیر ارشد اجرایی شرکت بین المللی توسعه مالی ایالات متحده که در خارج از کشور سرمایه گذاری می کند گفت: اگر اندونزی روابط خود را با اسرائیل توسعه دهد، می تواند بیش از دو برابر شدن سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری بهره مند شود.  

بوهلر افزود: ما در حال گفتگو با آنها هستیم اگر آنها آماده باشند ما خوشحال خواهیم شد که از نظر مالی بیشتر از آنچه که انجام می دهیم آنان را مورد حمایت قراردهیم.

به دنبال تلاش ترامپ برای عادی سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای مسلمان، روزنامه عبری «جروزالیم پست» هفته گذشته به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: شاید عمان و اندونزی دولت های بعدی باشند که در هفته های آینده با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار خواهند کرد.

اما وزارت امور خارجه اندونزی سه شنبه گذشته این موضوع را که این کشور در صدد عادی سازی روابط با اسرائیل است، تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی گفت: در حال حاضر هیچ برنامه ای برای برقراری رابطه با اسرائیل وجود ندارد.

تیوکو فایز سیا افزود: ما به قانون اساسی برای حمایت از فلسطینی ها و آزادی آنان از اشغال پایبندیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی با ابراز تعجب از گزارش رسانه‌های صهیونیستی درباره برقراری رابطه میان اندونزی و رژیم صهیونیستی گفت: هیچ یک از مقام های ما  با اسرائیلی‌ها مذاکره‌ای نداشته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.