حمله ترامپ به معاونش

منابع مطلع می‌گویند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری شکست‌خورده آمریکا به شدت مشاورانی را که به صورت کامل از ادعاهای او درباره وقوع تقلب انتخاباتی گسترده در نوامبر حمایت نکردند، نادیده می‌گیرد.

گفته می‌شود مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید؛ پت سیپولون، مشاور حقوقی کاخ سفید؛ مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا همگی در معرض خشم ترامپ قرار دارند.

گمان می‌رود رئیس جمهوری آمریکا که از فقدان حمایت مایک پنس، معاونش گلایه دارد، تبلیغ تازه "پروژه لینکلن" را دستمایه حمایت از مواضعش قرار داده است.

در این پیام تبلیغاتی آمده است که معاون ترامپ در زمانی که کنگره پیروزی جو بایدن را در نشست ششم ژانویه تایید می‌کند، سرنوشت ترامپ را نهایی خواهد کرد. یک منبع به پایگاه آکسیوس گفت، این مساله به شدت ترامپ را آزرده خاطر کرده است.

گروهی کوچک اما مصمم از وفاداران ترامپ که اکثرا از قانونگذاران مجلس نمایندگان هستند، در نظر دارند تا تاییدیه ششم ژانویه پیروزی بایدن را به چالش بکشند. کارشناسان قانون اساسی و بسیاری دیگر از قانونگذاران جمهوریخواه میگویند که این تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات محکوم به شکست است.

اما ممکن است اوضاع آشفته شود چون این بدین معناست که مایک پنس موظف است تا یک بار و برای همیشه، بایدن را پیروز انتخابات اعلام کند. براساس قوانین فدرال، مایک پنس، رئیس کنونی سنا موظف است تا آرای کمیسیون انتخابات را به کنگره تقدیم کرده و پیروز انتخابات را اعلام کند.

این وضعیت خوشایندی برای آنها نیست چون پنس مجبور است تا تایید کند که خودش و رئیس جمهوری آمریکا مقابل بایدن شکست خورده‌اند. این منبع به آکسیوس گفت، ترامپ این را نهایت خیانت می‌داند.

با وجود اینکه کمیسیون انتخابات اوایل این ماه برای تایید پیروزی بایدن تشکیل جلسه داد، رهبر شکست خورده کاخ سفید به غلط مدعی است که او پیروز انتخابات شده است. ترامپ و تیم حقوقی او همچنان بدون ارائه سند و مدرکی مدعی هستند که تقلب انتخاباتی گسترده‌ای در ایالت‌های کلیدی و سرنوشت‌ساز در سراسر این کشور رخ داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.