وولکوف با استناد به آنچه رسانه‌ها با عنوان داستان‌هایی در مورد "هزینه‌های دیوانه‌وار" طی مراسم تحلیف ترامپ در ۲۰۱۷ توصیف می‌کند، یادآور شد که چطور ملانیا وی را که در تدارک مراسم کمک کرده بود، به جان گرگ‌ها انداخت و وادار کرد در مقابل رسانه‌ها تقصیر به گردن بگیرد.

وولکوف گفت: التماسش کردم بیاید و بگوید من دوست او بودم، من وفادار بودم. اما انگار نه انگار. این خیانت، درد آن مثل... من تمام زندگی‌ام را برای این زن گذاشتم. هیچ‌کس دیگر به ملانیا کمک نمی‌کرد. منظورم این است که او تنها بود. ملانیا درست مثل همسرش است.

وولکوف همچنین گفت که هرو پی‌یر، بعد از بازدید ملانیا از مرکزی برای کودکان مهاجر در حالی که ژاکت "اهمیت نمی‌دهم" خود را پوشیده بود، هدف حملات آن‌لاین قرار گرفت. علت حملات به پی‌یر این بود که وی در گذشته لباس‌هایی برای بانوی اول آمریکا طراحی کرده بود (گرچه این ژاکت ملانیا اثر او نبود).

با این حال زمانی که پی‌یر از ملانیا خواست به منظور شفاف‌سازی حرفی به مردم بگوید، وی از دادن هرگونه بیانیه‌ای به نمایندگی از پی‌یر، خودداری کرد و در عوض گفت: "مسلماً دارم لیبرال‌ها را عصبانی می‌کنم، و می‌دونی، حقشونه!"

وولکوف اظهار کرد: این نهایت بی‌رحمی است. هیچ همدلی یا ندامتی برای این واقعیت وجود نداشت که پی‌یر صرفاً به این خاطر که تحت عنوان طراح لباس او شناخته می‌شد، مقصر واقع شده بود.

وولکوف، طراح مراسم نیویورکی، در فوریه ۲۰۱۸ پس از آنکه مشخص شد کمیته تحلیف دونالد ترامپ ۲۶ میلیون دلار به شرکتی که او تأسیس کرده بود پرداخته تا رویدادهای پیرامون تحلیف را برنامه‌ریزی کند، از کاخ سفید خارج شد.

وولکوف در سپتامبر ۲۰۲۰ کتاب افشاگرانه تحت عنوان "ملانیا و من" را منتشر کرد که به برنامه‌ریزی او برای مراسم تحلیف و مشاوره به ملانیا در سال اول دولت ترامپ می‌پردازد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.