وزیر بهداشت: مردم خبر واکسن را فقط از بنده بشنوند

سعید نمکی، بعد از ظهر چهارشنبه در ارتباط زنده با شبکه خبر سیما، به ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا، واکسن و همچنین ویروس انگلیسی پرداخت.

وی با اشاره به رصد شبانه روزی طرح شهید سلیمانی، گفت: باز هم جهان روزهای پر التهابی را سپری کرد.

نمکی با عنوان این مطلب که ایران بر عکس جهان روزهای کم التهاب تری را سپری کرد، افزود: میزان مرگ و میر و ابتلا نسبت به بقیه کشورهای جهان، روزهای آرام تری را سپری کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای کنترل بیماری در کشور، گفت: از اولین روز آذر که پر از نقاط قرمز کرونایی در کشور بودیم، در آخرین روز آذر ۹۹ نقاط قرمز محو شد.

نمکی ادامه داد: البته هنوز نقاط پر التهاب در برخی از مناطق شمالی کشور دیده می شود و باید مراقبت باشیم به روزهای گذشته باز نگردیم.

وی به ویروس انگلیسی اشاره کرد و گفت: این ویروس از قدرت سرایت و بیماری زایی بالاتری برخوردار است.

وزیر بهداشت با اشاره به ممنوعیت پروازهای ایران به انگلستان، افزود: تا کنون ردپایی از این ویروس در کشور پیدا نکرده ایم. البته ما موتاسیون در ویروس دیده بودیم اما هیچ کدام از نوع انگلیسی نبوده است.

وی ادامه داد: پیرامون واکسن کرونا، مردم فقط صحبت را از وزیر بشنوند. همان طور که داروهای ضد ویروس را در هر کجای دنیا مصرف شده است، برای مردم خودمان تهیه و تولید کرده ایم.

نمکی افزود: در رابطه با واکسن هم همه راه ها را می رویم و از بهترین و مطمئن ترین منابع دنیا در حال خرید هستیم. البته هیچ جای دنیا بر روی واکسن قسم نخورده اند. در آینده نزدیک خبرهای خوشی از آغاز تزریق واکسن خواهیم داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.