احتمال صفر کردن شمار دنبال‌کنندگان صفحه رئیس جمهوری آمریکا توسط توئیتر

به گزارش بلومبرگ، توئیتر به تیم جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا اطلاع داد که دنبال‌کنندگان دونالد ترامپ زمامدار فعلی این کشور، به حساب‌های رسمی منتسب به رئیس‌جمهوری جدید و کاخ سفید منتقل نخواهند شد.

این بدان معناست که حساب های کاربری دولت بایدن بدون دنبال کننده ای فعالیت خود را در توئیتر آغاز می کند و این امکان را از بایدن که میلیون ها نفر دنبال کننده را بی درنگ در اختیار داشته باشد، سلب می کند.

در حال حاضر حساب کاربری رئیس جمهوری آمریکا در توئیتر ۳۳ میلیون دنبال کننده و حساب کاربری کاخ سفید ۲۶ میلیون نفر دارد.

این برخلاف دوره قبلی انتقال قدرت در آمریکاست. در سال ۲۰۱۶میلادی، دولت ترامپ همه دنبال کنندگان توئیتری باراک اوباما سلف خود در حساب کاربری رئیس جمهوری و کاخ سفید را جذب کرد.

راب فراهرتی مدیر ارتباطات دیجیتال بایدن در پیامی توئیتری نوشت که این شبکه اجتماعی ما را مطلع کرده است که دولت بایدن باید فعالیت خود در این شبکه اجتماعی را بدون داشتن دنبال کننده آغاز کند.

نیک پاسیلیو سخنگوی توئیتر نیز گفت که این شرکت در حال مذاکره با تیم انتقالی بایدن در مورد جوانب مرتبط با انتقال حساب کاخ سفید است.

چنانچه این حساب های کاربری به صفر رسد، این روند برخلاف رویه ای است که در زمان به قدرت رسیدن ترامپ اعمال می شد.

زمانی که ترامپ قدرت را در اختیار گرفت، دنبال کنندگان حساب کاربری رئیس جمهوری آمریکا در توئیتر به طور خودکار به حساب کاربری تازه تاسیس برای دولت ترامپ افزوده شدند.

توئیتر اعلام کرد به کاربرانی که حساب های کاربری فعلی کاخ سفید را دنبال می کنند، اطلاع داده می شود که در قسمت بایگانی قرار می گیرند، ضمن اینکه از گزینه دنبال کردن حساب های کاربری دولت بایدن برخوردار می شوند.

دنبال کنندگان بایدن و کاخ سفید ترغیب می شوند که حساب جدید را دنبال کنند، اما به طور خودکار به صفحه جدید منتقل نمی شوند.

حساب های توئیتری بانوی اول آمریکا و دبیر مطبوعاتی کاخ سفید که هر یک میلیون ها نفر فالوئر دارند، نیز به صفر می رسد. حساب کاربری شخصی بایدن در توئیتر ۲۱.۷ میلیون دنبال کننده دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.