انگلیس از شناسایی گونه عفونی‌تر ویروس کرونا خبر داد

مت هنکاک با حضور در نشست خبری از دفتر نخست وزیری انگلیس عنوان کرد که این گونه اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شده است. وی بر همین اساس تصریح کرد تمام افرادی که طی دو هفته گذشته در آفریقای جنوبی بوده یا با مسافران از این کشور در تماس بوده‌اند باید سریعا خود را قرنطینه کنند.

وزیر بهداشت انگلیس تحولات اخیر را به شدت نگران کننده توصیف کرد و گفت گونه جدیدتر ویروس کرونا جهش یافته‌تر و قدرت سرایت بیشتری دارد.

وی بر همین اساس مناطق بیشتری از کشور را تحت پوشش بالاترین سطح محدودیت‌های کرونایی (رده ۴) قرار داد و افزود: ما متوجه شدیم که سطح سوم محدودیت‌های کرونایی برای مهار گونه جدید ویروس کرونا کافی نیست و بنابراین لازم است تا مناطق بیشتری از شرق و جنوب شرق را تحت پوشش سطح چهارم قرار دهیم. ما همچنین در رابطه با بخش‌هایی از جنوب غرب کشور که نشانه‌هایی از شیوع گونه جدید مشاهده شده اقدام خواهیم کرد.

اولین گونه جدید ویروس کرونا در منطقه کنت واقع در جنوب شرق انگلیس شناسایی شد. بوریس جانسون شنبه گذشته با افزایش سطح محدودیت های کرونایی در جنوب شرق این کشور، به مرحله‌ جدیدی که فقط عنوان قرنطینه را یدک نمی‌کشد، کریسمس میلیون‌ها انگلیسی را لغو کرد.

این سطح مشابه شرایط قرنطینه است و افراد باید به غیر از موارد اضطراری در خانه بمانند؛ تمام فروشگاه‌های غیر ضروری اعم از کافه‌ها، رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه، سالن‌های بدن‌سازی و آرایشگاه‌ها تعطیل شده و خانواده‌هایی که در یک حلقه ارتباطی قرار دارند قادر به ملاقات با یکدیگر حتی بیرون از خانه نیستند.

وزیر بهداشت انگلیس یکشنبه گذشته اذعان کرد که مهار گونه جدید ویروس کرونا از کنترل خارج شده است. وی تصریح کرد مردم باید مانند کسی رفتار کند که به این ویروس مبتلا شده اند «چون فقط از این طریق می‌توان مانع شیوع آن شد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.