درخواست مقام روس برای اجرای سیاست مهار عمومی آمریکا

ریابکوف روز پنجشنبه در مصاحبه با رسانه‌های محلی تصریح کرد: «فدراسیون روسیه، باید به رویکرد مهار عمومی آمریکا یا همان بازدارندگی در همه حوزه‌ها روی بیاورد، زیرا سیاست آمریکا در رابطه با روسیه عمیقا خصمانه است و در تضاد با منافع بنیادی مسکو است.  

 وی افزود: وجه دوم باید گفت‌وگوی گزینشی باشد و این روش «تنها در خصوص سوژه هایی» که برای روسیه جالب است، مد نظر قرار گیرد. 

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: «وقتی که روی این ریل ها قرار بگیریم، فکر می‌کنم آنگاه مبناهایی برای عادی سازی تدریجی روابط با واشنگتن پدید می‌آید».

پیشتر ریابکوف در پاسخ به این پرسش که مسکو چه انتظاراتی از دولت جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا دارد گفت که روسیه منتظر هیچ چیز مثبتی نیست.

سناتور الکسی پوشکوف هم روز قبل اعلام کرد که تعداد دائما فزاینده تحریم‌های ضدروسی از سوی آمریکا نشان از آن دارد که مقامات آمریکا خط مشی «جنگ یخی» با فدراسیون روسیه را در پیش گرفته‌اند.

دوشنبه هفته گذشته اعلام شد که مشاوران بایدن امکان وضع تحریم علیه روسیه بخاطر حمله سایبری علیه موسسات دولتی آمریکا که واشنگتن آن را به مسکو نسبت می‌دهد را بررسی می‌کنند.

خود بایدن روز قبل اعلام کرد که حملات سایبری که به سیستم‌های دستگاه‌های دولتی آمریکا شده است بدون پاسخ نخواهد ماند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.