حمایت دیپلمات صهیونیستی از تقلاهای بیهوده آلمان برای گسترش برجام به موضوعات دیگر

جرمی ایساخاروف سفیر رژیم صهیونیستی در برلین در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه گفت که این رژیم از تلاش آلمان برای توسعه توافق هسته ای با ایران به یک توافق امنیتی در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن (رئیس‌جمهور منتخب آمریکا) استقبال می کند.

به نوشته روزنامه تایمز آو اسرائیل، وی در ادامه درخواست اخیر وزیر امورخارجه آلمان را برای ارزیابی مجدد توافق هسته ای ۲۰۱۵ و گسترش محدودیت های آن به موضوع موشک های بالستیک و سیاست های منطقه ای ایران، "گامی در مسیر درست" خواند.

هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان به تازگی در گفت وگو با نشریه اشپیگل تصریح کرد که توافق هسته ای کنونی باتوجه به خروج یک جانبه رئیس جمهور ترامپ و کاهش تعهدات هسته ای ایران نیازمند یک ارزیابی است.

سفیر رژیم صهیونیستی در ادامه با تکیه بر سیاست ایران هراسی مبنی بر اقدامات ثبات‌زدای ایران در منطقه خواستار افزودن موضوع سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی به توافق هسته‌ای تکمیلی با ایران شد و گفت: من فکر می کنم مردم باید متوجه شوند که نمی توان فقط زمان را به ۲۰۱۵ بازگرداند.

وی در ادامه خیال پردازی های خود به توسعه برنامه موشکی دفاعی ایران اشاره کرد و گفت که این مسئله نیز باید در مذاکرات جدید با ایران گنجانده شود.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که مقامات کشورمان بارها در پاسخ به این گزافه گویی ها درباره توافق هسته ای تاکید کرده اند که برجام یک سند قطعی بوده و قابل مذاکره مجدد نیست.

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفته است که در صورت بازگشت آمریکا به برجام و برداشته شدن تمامی تحریم ها علیه ایران، جمهوری اسلامی نیز به اجرای کامل تعهداتش بازمی گردد.

ایران طبق مفاد توافق هسته ای، در واکنش به اقدام آمریکا در نقض تعهداتش ذیل برجام و خروج یک جانبه از این توافق که اعمال تحریم ها علیه کشورمان را در پی داشت به صورت گام به گام اجذای تعهداتش هسته ای خود را کاهش داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.