بایدن: آمار قربانیان کرونا سرسام آور است

به گزارش پایگاه خبری هیل، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا را مهمترین اولویت دولت خود خواند.

جو بایدن در مصاحبه تازه‌ای با روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد: مقابله با کرونا و کاهش شیوع و مرگ و میر ناشی از آن اولویت اول، دوم و سوم ما خواهد بود.

رئیس جمهور منتخب آمریکا که از مدت‌ها پیش مهار همه گیری کرونا در این کشور را وظیفه اصلی خود عنوان کرده، آمار فعلی مبتلایان به کرونا را سرسام آور توصیف و پیش بینی کرد تا روز تحلیف ریاست جمهوری او شمار قربانیان آمریکایی کرونا به طرز چشمگیری رو به افزایش رود.

بایدن پیش از این از برخی طرح‌های خود در مقام ریاست جمهوری آمریکا برای مهار ویروس کرونا از جمله اجباری شدن استفاده از ماسک سخن گفت.

به گفته کارشناسان سلامت، آمریکا به سمت خطرناکترین مرحله همه گیری کرونا پیش می‌رود. در آمریکا به طور متوسط روزانه ۳ هزار مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا به ثبت می‌رسد و انتظار می‌رود این رقم تا بعد از کریسمس افزایش قابل توجهی داشته باشد.

آمریکا با ۱۸ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۱۵۲ نفر مبتلا به کرونا در صدر جدول آلوده‌ترین کشور‌های دنیا قرار دارد. تاکنون بیش از ۳۳۴ هزار نفر در آمریکا قربانی همه گیری ویروس کرونا شده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.