تنها کشوری که توانست کرونا را کنترل کند

پیام طبرسی، در برنامه عصر جدید درباره ویروس کرونا اظهار کرد: اطلاع رسانی‌ها و تبلیغات صدا و سیما یا صفحات مجازی در جلوگیری از مهمانی رفتن افراد در شب یلدا تاثیر زیادی در پیشگیری از افزایش آمار ابتلا یا فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا داشت و ملت ایران هم در این زمینه همکاری کردند.

او افزود: سال‌های گذشته خیلی از رستوران‌ها و خانه اقوام پذیرای افراد بودند، اما امسال به علت محدودیت‌های کرونایی افراد در خانه خود ماندند و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند و به همین علت شب یلدا برای ما خوب گذشت و امیدواریم که این شب تبدیل به بحران جدی نشود.

طبرسی گفت: در اکثر نقاط کشور سیر بیماری کرونا رو به کاهش است و در بیمارستان مسیح دانشوری زمانی بود که حدود ۲۵۰ بیمار به صورت روزانه مراجعه می‌کردند، اما در حال حاضر همین آمار به ۵۰ یا ۶۰ بیمار رسیده است و این عدد نشان می‌دهد که هنوز بیماری خوب نشده و باید به اندازه‌ای رعایت کنیم که شاهد بهبود بیماری و به صفر رسیدن تعداد مبتلایان باشیم.

او تاکید کرد: هنوز هم بسیاری از افراد ویروس کرونا را باور ندارند و آن را به عنوان دروغ بزرگ قرن می‌شناسند و بنده منظور این افراد را درک نمی‌کنم، اما واقعیت این است که ۵۴ هزار بیمار کرونا را به صورت رسمی تا به امروز از دست داده ایم و حتی ممکن است که این آمار بیشتر باشد، چرا که خیلی از افراد تست نداده اند و به علت کرونا جان خود را از دست داده اند. یک هزارم جمعیت در طی این ده ماه فوت کرده اند و این موضوع در دنیا قابل تامل است.

مسئول بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: ما همیشه آلمان را به عنوان الگو در زمینه کاهش میزان مرگ و میر کرونایی در نظر می‌گیرفتیم، اما در طی دو الی سه هفته گذشته شاهد فوت روزانه ۹۰۰ بیمار کرونایی در این کشور هستیم و عدم شیوه نامه‌های بهداشتی باعث بروز این امر شده است.

 طبرسی اضافه کرد: در طی این چند ماه گذشته به این نتیجه رسیده ایم که عدم جدی گرفتن ویروس کرونا باعث بازی با جان افراد شده است، اما در این میان برخی از افراد هم به صورت مظلومانه و ناخواسته به کرونا مبتلا شدند و فوت کردند.

او افزود: چین تنها کشوری بود که تاکنون ویروس کرونا را شاید به علت شدید بودن سیستم مکانیسمی که دارند بسیار خوب کنترل کرد و مجهولات این بیماری بسیار بیشتر از معلومات آن است و هرچه جلوتر می‌رویم متوجه این نکته می‌شویم که ویروس کرونا مفاهیم بسیار پیچیده‌ای دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.