روسیه از خنثی‌سازی طرح تروریستی خبر داد

به گزارش خبرگزاری «تاس»، در بیانیه این سازمان آمده است: «نیروهای امنیتی فدرال یک حمله تروریستی در تامبوف را خنثی کردند. یک شهروند روسی متولد ۲۰۰۳ به دلیل برنامه‌ریزی برای این جرم بازداشت شده است».

بر اساس این گزارش، از محل اختفای این نوجوان که به گفته مسئولان روسی در حال برنامه‌ریزی برای عملیات تروریستی بوده، دستگاه‌های ارتباطی، مقادیر زیادی مواد منفجره، تجهیزات و دستورالعمل‌های لازم برای ساخت دستگاه‌های انفجاری کشف و ضبط شده است.

به نوشته تاس، بازرسان این پرونده ضمن اعلام جرم جنایی علیه این مظنون تروریست، گفتند این دانش‌آموز هفده ساله دارای عقاید «مخرب خرده‌فرهنگی» بوده است.

گفته می‌شود او قصد داشته با استفاده از بمب‌های دست‌ساز که بر اساس دستورالعمل‌های آنلاین ساخته بود، در ساختمانی در شهر تامبوف عملیات تروریستی انجام دهد.

در این خبر البته ذکر نشده مظنون بازداشتی چه انگیزه‌ای برای این حمله داشته یا عضو کدام گروه تروریستی بوده است.

چندی پیش، کمیته ملی ضدتروریست روسیه بعد از بر‌گزاری نشست مشترک با «مرکز بحران فدرال» روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که مأموران پلیس و اطلاعاتی این کشور در سال جاری میلادی بیش از ۴۰ حمله تروریستی را خنثی کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

بر اساس این گزارش، حدود ۴۹ نفر از این تروریست‌ها از جمله هشت تن از سرکرده‌های آنها در جریان عملیات ضدتروریستی در سال ۲۰۲۰ کشته شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.