بررسی مجدد جدول زمان‌بندی خروج نظامیان آمریکا در پارلمان عراق

«ناصر ترکی» نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح گفت که پارلمان تصمیم دارد بار دیگر طرح زمان‌بندی خروج نظامیان آمریکا از عراق را بررسی کند.

ترکی در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» افزود که تا زمان اجرای طرح خروج نظامیان آمریکا از سوی دولت، پارلمان بار دیگر پرونده زمان‌بندی خروج نظامیان آمریکا را مورد بررسی قرار خواهد داد.

او گفت که دولت عراق بهتر است به منظور احترام به فرماندهان شهید و اکثریت پارلمانی، به وعده‌های خود برای یکسره کردن موضوع اخراج نظامیان آمریکا از عراق در سریع‌ترین زمان ممکن عمل کند.

این نماینده پارلمان عراق تأکید کرد که مصوبه پارلمان درباره خروج نظامیان آمریکا تعارف ندارد و نخست‌وزیر بایستی به نظر اکثریت نمایندگان پارلمان مبنی بر مخالفت با حضور نظامیان آمریکا در عراق احترام بگذارد.

در همین ارتباط «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» روز شنبه(دیروز) بر حق مقاومت برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا تأکید کرد.

دی ماه سال گذشته آمریکا در اقدامی جنایتکارانه سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشد‌الشعبی را در بغداد به شهادت رساند، به دنبال این جنایت پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.