کنایه آیت‌الله حسینی بوشهری به آیت‌الله امجد؛ یکی از آفت‌ها، عدم کنترل زبان است

آیت‌الله حسینی بوشهری در دیدار با اعضای کمیسیون سیاسی اجتماعی حوزه علمیه قم اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که همه ما مخصوصا طلاب و روحانیون جوان باید همیشه مدنظر داشته باشند، این است که زمان شناس باشیم. مثلا بعضی از طلبه‌های ما درس‌خوان هستند اما زمان‌شناس نیستند و گاهی با یک موضع‌گیری نابجا، جامعه را بهم می‌ریزند.

وی با اشاره به حساسیت رییس فقید شورای‌عالی حوزه علمیه قم در خصوص شناخت زمان گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مرحوم آیت‌الله یزدی همین مسئله بود که استاد و طلبه ما گاهی اصلا نمی‌داند چه اتفاقی در این کشور افتاده است و براین اساس گاهی به گونه‌ای رفتار می‌کند که باعث سوءاستفاده دشمن از او می‌شود. بنابراین همه ما باید توجه داشته باشیم که در رفتار و گفتار خود سوژه، به دشمن ندهیم.

دبیر شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، زمان‌شناسی و شناخت شبهات روز را از ویژگی‌های شخصیت‌های حوزه دانست و یادآور شد: یکی از ویژگی‌های شهید مطهری این بود که زمان‌شناس بزرگی بود. به طوری که با مقتضیات و شرایط جامعه آشنا بود و پاسخ شبهات روز را متناسب با شناختی که از اوضاع جامعه داشت، می‌داد.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات جامعه این است که راه مستقیم را طی نمیکنیم. مواضع و تصمیمات ما، گاه به سمتی و گاهی به سمتی دیگر گرایش پیدا می‌کنند، در حالی که باید راه راست و درست را بپیماییم و همواره حق را مدنظر داشته باشیم.

رییس شورای‌عالی جامعه مدرسین با اشاره به چگونگی اظهارنظرهای سیاسی و رعایت حق و انصاف در آن‌ها، گفت: یکی از آفت‌هایی که به آن مبتلا هستیم، آفت عدم کنترل زبان است. زبان از نعمت‌های مهم الهی است اما اگر کنترل نشود، میتواند مایه شر و بلا برای انسان باشد. نمونه‌اش را هم اخیرا شاهد بودیم که شخصی که یک عمر داعیه دار اخلاق و مراقبه و دروس اخلاقی بود، بخاطر عدم کنترل زبان خود، کلماتی را بر زبان جاری می کند که تمام اعمال گذشته اش را از بین میبرد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی خود، تنها نباید امروز را ببینیم.اگر به سخنان بزرگان مراجعه کنیم، آینده‌نگری را می‌بینیم. امام و رهبری همواره نگاه روشنی به آینده داشتند.

وی در پایان با گرامیداشت یاد شهید فخری‌زاده، گفت: دشمنان کوردل و جنایتکار، این دانشمند هسته‌ای و شخصیت فاخر، ارزشمند و علمی را از ما گرفتند. این مصیبت اگرچه برای ما تلخ و سنگین بود اما انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته، همیشه این درس و پیام را به دوست و دشمن داده است که رویش‌های انقلاب، این مجال را به دشمن نمی‌دهند که به اهدافش برسد و به فضل الهی، ناکامتر از گذشته خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.