طرح مجلس برای ممنوع الخروج کردن مسوولان نظام چیست؟

 جلال رشیدی کوچی در تشریح جزئیات طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی افزود: بر اساس این طرح مسئولین ارشد نظام تا سه سال پس از پایان خدمت، اجازه خروج از کشور را ندارند مگر این که دارای مجوز از نهادهای قضایی و امنیتی مانند وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه باشند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: این طرح شامل افرادی است که اسامی آن‌ها ذیل اصل ۱۴۲ قانون اساسی درباره ثبت اموال مسئولین آماده است.

وی افزود: هدف این طرح پنج ماده‌ای حفظ بیت المال و صیانت از نظام اسلامی است به همین منظور منتظر هستیم این طرح در صحن مطرح شود.

 رشیدی کوچی بیان کرد: در صورت تصویب این طرح ابتدا در مورد مدیران دو تابعیتی اجرا می‌شود و سپس شامل سایر مقامات نظام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح ممنوعیت خروج مسئولان نظام از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی، شامل وزرا، نمایندگان، معاونان وزرا می‌شود و امیدواریم پس از بررسی این طرح در صحن، با رای بالا به منظور رفع خلاء‌های موجود تصویب شود.

بنا به این گزارش، «طرح ممنوعیت خروج مسئولان و مدیران جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی» در نشست علنی روز چهارشنبه  ۳ دی ماه ۹۹ مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.