سفر مشاور نخست‌وزیر عراق به تهران

سعید خطیب زاده در نشست خبری امرزو خود در ادامه گفت: این سفر  به دعوت ایران صورت گرفته است‌ و انجام این گونه سفرها و گفت‌وگوها بین ایران و عراق امری کاملاً عادی و مرسوم است.

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان همچنین در بخش دیگری از این نشست گفت : تمامی گروه های افغانی را به انجام  گفت‌وگوهایی فراگیر  و میان افغانی دعوت می‌کنیم تا این گفت‌وگوها به یک راه حل دائمی برای تحقق صلح در این کشور منجر شود.

خطیب زاده همچنین در این نشست اعلام کرد : گزارش فنی  نهایی سقوط هواپیما اوکراینی  با ترجمه رسمی امروز و یا فردا به صورت رسمی  در اختیار کشورهای درگیر این موضوع قرار می گیرد .

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سابق عراق در یک مستند گفته است که آقای سلیمانی در جریان آخرین سفر خود به عراق قرار بوده پاسخ ایران را در ارتباط با عربستان را  به مقامات عراقی تحویل دهد خطاب به خبرنگار پرسش کننده  گفت:  آنچه به نقل از آقای عادل عبدالمهدی مطرح کردید درست است .

خطیب زاده افزود: دولت عراق  میزبان  آقای سلیمانی بود و آقای سلیمانی به دعوت  رسمی عراق به این کشور سفر کرده بود.

وی افزود : ما پیامی از سوی  عربستان دریافت کرده بودیم که این پیام دیپلماتیک نبود و مطالبی در آن مطرح شده بود که البته ما از طریق شورای همکاری خلیج فارس  پاسخ دادیم . آقای سلیمانی در این سفر  حامل پیام‌هایی بودند که عاملین ترور اجازه انتقال این پیام را ندادند ، البته ما بعدا به صورت مکتوب پیام‌ها را منتقل کردیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.