عضو مجلس نمایندگان آمریکا: بایدن کمک به سعودی را متوقف سازد

رو خانا روز دوشنبه در گفت‌وگو با «دموکراسی اکنون» درباره آنچه که ترامپ در وتوی مصوبه کنگره برای متوقف ساختن حمایت تسلیحاتی به سعودی به کار گرفت و سیاستی که دولت بعدی آمریکا باید انجام دهد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: جو بایدن رئیس جمهوری منتخب باید این شرایط را برگرداند. فکر می‌کنم آنتونی بلینکن وزیر خارجه منتخب بایدن می‌داند که عمق بحران یمن چیست و می‌خواهد آن را به پایان برساند.

عضو مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: نخستین کاری که باید انجام دهیم این است که مسلح کردن عربستان سعودی را نه فقط در بخش تسلیحاتی که در بخش حمایت تدارکاتی و اطلاعاتی متوقف سازیم چرا که می‌توانند در تهاجم علیه یمن استفاده کنند.

خانا اضافه کرد: ما همچنین باید از مارتین گریفیث نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن حمایت کنیم تا وظیفه‌اش را به بهترین وجه انجام دهد که گرد هم آوردن طرف‌ها در کنار یکدیگر است.

وی یادآور شد: ترامپ برای چهار سال سیاست طرفداری از سعودی را اجرا کرد که متاسفانه به فاجعه‌بارترین بحران انسانی در جهان منجر شد، این چیزی است که باید در ۲۰ ژانویه متوقف شود.

این عضو مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: مطمئن هستم که بلینکن و جیک سالیوان(مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری منتخب) عمق این بحران را می‌دانند و با کنگره همکاری خواهند کرد تا برای پایان دادن به جنگ کمک شود.

بحران یمن با تجاوز جنگنده‌های سعودی به این کشور در سال ۱۳۹۴ آغاز شد و همچنان با وجود وارد کردن خسارت‌های مادی و انسانی فراوان به این کشور، ادامه دارد.

سران سعودی که با حمایت آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی در این جنگ علیه مردم یمن حضور دارند، نتوانسته‌اند به هیچ یک از اهداف خود دست یابند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.