تاکید وزیر دفاع ترکیه بر عزم کشورش برای حفاظت از مرزها در دیدار با همتای عراقی خود

به گزارش میدل ایست نیوز، «خلوصی اکار»، وزیر دفاع ترکیه امروز دوشنبه در دیدار با «جمعه عناد سعدون»، همتای عراقی خود بر عزم کشورش برای حفاظت از مرزهای ترکیه و از بین بردن تروریسم تاکید کرد.

این دیدار در حالی صورت گرفت که اخیرا تنش‌هایی در مرزهای شمالی عراق به علت عملیات نظامی ترکیه و بمباران مناطقی از اقلیم کردستان عراق به وجود آمده است.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است که وزرای دفاع ترکیه و عراق در دیداری در آنکارا به بررسی روابط دوجانبه عراق و ترکیه و مسائل دفاعی و امنیتی در منطقه و در راس آن مبارزه با تروریسم پرداختند.

در ادامه بیانیه آمده است که آکار به همتای عراقی خود تاکید کرده که ترکیه به تمامیت ارضی کشورهای همسایه خود و در رأس آن عراق احترام می‌گذارد.

وزیر دفاع ترکیه همچنین اشاره کرده که آنکارا مصمم است از امنیت مرزهای خود حفاظت کرده و تروریسم را از بین ببرد و از هماهنگی با دولت عراق در زمینه مبارزه با تروریسم استقبال کرده است.

وزیر دفاع عراق امروز به دعوت همتای ترکیه‌ای خود و برای رایزنی در خصوص مسائل دارای اهمیت مشترک وارد آنکارا شد.

پیش از این «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق نیز به دعوت «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه به آنکارا رفته بود تا درباره مسائل مهمی از قبیل حضور عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در شمال عراق و آب‌های مشترک رایزنی کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.