وزیر اطلاع رسانی سودان: سازش با اسرائیل صلح و آرامش به ارمغان نمی‌آورد

به گزارش الجزیره، فیصل محمد صالح گفت: دولت آمریکا حذف نام سودان از فهرست تروریسم را به عادی سازی روابط با اسرائیل مرتبط کرده بود.

وزیر اطلاع رسانی سودان اضافه کرد: انگیزه بسیاری از کسانی که در سودان ایده عادی سازی روابط را پذیرفتند، رفع تحریم‌های آمریکا بود.

وی افزود: شورای قانونگذاری بعدی در سودان است که در مورد اجرای تصمیم عادی سازی روابط  یا اجرا نشدن آن تصمیم می‌گیرد.

در آخرین تحولات صورت گرفته میان سودان و آمریکا در اوایل سال جاری میلادی بانک مرکزی سودان اعلام کرد که آمریکا این کشور را در جریان لغو همه تحریم های اقتصادی به جز معدود تحریم هایی در رابطه با دارفور قرار داده است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مهرماه گذشته اعلام کرد که قصد خارج کردن اسم سودان از فهرست تروریسم را دارد. تصمیمی که نهایتا ۲۴ آذرماه جاری، دولت آمریکا با گذشت دوره ۴۵ روزه کنگره پس از ۲۷ سال آنرا به اجرا گذاشت.

سودان همچنین در بخش دیگری از توافق خود با آمریکا، پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار به عنوان غرامت به بازماندگان و خانواده های قربانیان حملات سال ۱۹۹۸میلادی به سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا را پذیرفته است.

دولت انتقالی در سودان که سال گذشته پس از برکناری عمر البشیر رئیس جمهوری پیشین سودان روی کار آمد با به رسمیت شناختن دولت نامشروع رژیم صهیونیستی هم موافقت کرد. موافقتی که یکی از اهداف اصلی ترامپ در این بازی سیاسی محسوب می شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.