سنا خواستار لغو حکم زندان یک فعال سعودی شد

جیمز ریش در پیام توییتری نوشت: حکم دادگاه سعودی در محکومیت لجین الهذلول فعال حقوق بشر به ۵ سال و ۸ ماه زندان غیر قابل قبول است.

به نوشته ریش، لجین نقش اساسی در پیشبرد حقوق زنان در عربستان داشته است و مقامات سعودی باید در این حکم تجدیدنظر کنند و کلیه اتهامات علیه وی را لغو کنند.

کمیته روابط خارجی سنا ایالات متحده از کمیته‌های دائمی سنا این کشور است و مسوول قانونگذاری و مباحثات سیاست خارجی در سنا است.

کمیته روابط خارجی همچنین مسئول نظارت و تخصیص بودجه برنامه‌های کمک خارجی و نیز تأمین بودجه فروش اسلحه و ارائه آموزش به متحدین کشور آمریکا است.

دادگاه جنایی در ریاض پایتخت عربستان الهذلول" فعال حقوق بشر سعودی را به اتهام ساختگی دست داشتن در شماری از " فعالیت های مجرمانه " بر اساس قانون مبارزه با جرایم تروریستی و تامین هزینه آنها به ۵ سال و ۸ ماه زندان محکوم کرد.

لجین متولد سال ۱۹۸۹ فعال سعودی در زمینه حقوق زنان است. او در سال ۲۰۱۴ در حال رانندگی و عبور از مرز مشترک عربستان و امارات برای اولین بار بازداشت شد. او در ماه می ۲۰۱۸ در راستای موج بازداشت فعالان مدافع حقوق بشر در عربستان به دلایل ناشناخته‌ای برای دومین بار دستگیر و زندانی شد و هم اکنون نیز در بازداشت بسر می‌برد.

عربستان برخی از فعالان زن سعودی که در بازداشت به سر می‌بردند را به طور موقت آزاد کرده اما سایر زنان در بند همچنان در دادگاه‌های قضایی پشت درهای بسته محاکمه می‌شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.