با این میوه لاکچری روده هایتان را پاکسازی کنید

«شارون تامسون» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایلینوی آمریکا، در این باره می‌گوید: ما می‌دانیم که خوردن آووکادو به ایجاد حس سیری کمک می‌کند و غلظت کلسترول خون را کاهش می‌دهد، اما نمی‌دانستیم که بر میکروب‌های روده و متابولیت‌های ناشی از میکروب‌ها تأثیر می‌گذارد.

محققان دریافتند افرادی که روزانه آووکادو مصرف می‌کردند دارای فراوانی بیشتر میکروب‌های روده بودند که موجب تجزیه فیبر شده و متابولیت‌های را در حمایت از سلامتی روده‌ها تولید می‌کند. همچنین این گروه از افراد دارای تنوع میکروبی بیشتری در روده‌های شأن بودند.

تامسون در ادامه می‌افزاید: متابولیت‌های میکروبی ترکیباتی هستند که میکروب‌های تأثیرگذار بر سلامت را تولید می‌کنند. مصرف آووکادو باعث کاهش اسید‌های صفراوی و افزایش اسید‌های چرب زنجیره کوتاه می‌شود. این تغییرات با نتایج مفید برای سلامتی همراه هستند.

در این مطالعه ۱۶۳ فرد بزرگسال در رده سنی ۲۵ تا ۴۵ سال که دارای اضافه وزن یا چاقی بودند مورد بررسی قرار گرفتند. یک گروه از شرکت کنندگان وعده غذایی همراه با آووکادو و گروه کنترل همان وعد غذایی بدون آووکادو دریافت می‌کردند. در طول ۱۲ هفته مطالعه، نمونه خون، ادرار و مدفوع شرکت کنندگان جمع آوری شد.

آووکادو سرشار از چربی است. با این حال محققان دریافتند با اینکه گروه آووکادو از گروه کنترل کالری بیشتری مصرف می‌کردند، اما مقدار کمی چربی از طریق مدفوع دفع می‌شود.

به گفته محققان، دفع بیشتر چربی به این معنی است که شرکت کنندگان انرژی کمتری از غذا‌هایی که می‌خورند جذب می‌کنند. این احتمالاً به دلیل کاهش اسید‌های صفراوی بوده است، مولکول‌هایی که سیستم گوارش ترشح می‌کند و به ما امکان جذب چربی را می‌دهد.

انواع مختلف چربی‌ها، تأثیرات متفاوتی بر میکروبیوم‌ها دارند. چربی‌های موجود در آووکادو اشباع نشده بوده که برای سلامت قلب مفید هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.