ماموریت محمود احمدی نژاد علیه اصولگرایان

«احمد کریمی اصفهانی»، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری، درباره بحث شیخوخیت و روحانیت در جریان اصولگرایی و نقش آن در رسیدن به وحدت گفت: ما از ابتدای انقلاب تا دو دوره قبل تقریبا با محوریت جامعتین، مسائل انتخاباتی را دنبال می کردیم و در حدود ۱۶، ۱۷ تشکل با نام‌های مختلف فعالیت می‌کردیم که در زمان حیات آقای مهدوی کنی و با محوریت و مدیریت قوی ناطق نوری همراه بود.

 او افزود: بعد از این مسئله، احمدی‌ نژاد تقریبا یک شکافی بین اصولگرایان ایجاد کرد و به بیانی مأمور این شکاف، بین اصولگرایان بود که موجب شد وضعیت اصولگرایان از حالت اصلی خودش که حدود ۳۰ سال فعالیت بود، خارج شود و طیف‌های مختلفی را در جریان اصولگرایی ایجاد کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: دفعه قبلی هم جامعه روحانیت به تعبیری خودش پا پس کشید به صورتی که شایعاتی در جامعه به عنوان پدرسالاری و غیره مطرح شد چراکه روحانیت تقریبا مبرای از این مسائل است و یک حالت فراجنایی دارد. بنابراین این شایعات مدت زمانی طولانی مطرح شد و دیگرانی هم آمدند که در بزرگی و شیخوخیتی که داشتند ضابطه را فدای رابطه کردند. به جای اینکه ضابطه حاکم شود رابطه حاکم شد و مشکلاتی زیادی برای تشکل ها و جناح های مختلف به وجود آمد که با آن ضعفی که دفعه قبل به خصوص در انتخابات مجلس به وجود آمد، یکی دو شب قبل انتخابات، همه سازکارها بهم ریخت و رابطه جایگزین ضابطه شد و یک دلخوری برای اکثر افراد بوجود آمد.

او تاکید کرد: این بار جامعه روحانیت به دو اصل توجه کرد مبنی بر اینکه ما می توانیم، وحدت را بین همه اصولگراها بوجود بیاوریم که این حرف به صراحت از سوی موحدی کرمانی مطرح شد. موحدی کرمانی تاکید کرد این رویه را دنبال می‌کنیم تا روز آخر ببینیم می‌توانیم وحدت همه اصولگراها را رقم بزنیم حال ممکن است نتوانیم اما امیدواریم وحدت اکثریت را داشته باشیم.

این چهره سیاسی اصولگرا بیان کرد:  نکته دوم  عدم تخریب یکدیگر است به هر حال ما ابا داریم از اینکه بعضی مسائل ممکن است به تخریب بیانجامد. از این رو بنده آنها را مطرح نمی‌کنم اما آنچه که مورد اطمینان است دو اصل است که می‌تواند، توفیق و موفقیت ما را افزایش دهد؛ بنابراین این دو اصل یکی وحدت و دیگری مسئله عدم تخریب است. به نظر می‌رسد که جامعه روحانیت با یک عزمی وارد میدان شده و مصمم است که تقریبا کارها را دنبال کند. با توجه به این مسئله هم در یک فراخوانی که به بخش احزاب داده شد حدود ۴۷ حزب از دعوت جامعه روحانیت مبارز استقبال کردند و پای کار آمدند. همه اصولگرایان هم اعلام کردند که محوریت جامعه روحانیت مبارز را می‌پذیرند منتهی با یک سازوکار مشخصی که در همان جلسه با حضور احزاب و جامعه روحانیت تنظیم شد که طبق آن هر ۸ حزب بتواند، یک نماینده داشته باشد که یک نماینده باید پاسخگوی همه احزاب باشد.

کریمی اصفهانی درباره شورای ائتلاف نیز عنوان کرد: شورای ائتلافی‌ شاید دو، سه ماه جلسات متعددی داشت آخرین جلسه آنها نیز با موحدی کرمانی بود و گفته بودند که بیایند تا با یکدیگر به وحدت برسیم و کار کنیم اما شورای ائتلافی‌ها هم به دلایل متعددی نتوانستند. در نهایت نتیجه این شد که، جامعه روحانیت مبارز سه نفر را به عنوان نماینده برگزیند و انتخاب از طریق جامعه روحانیت مبارز باشد. شورای ائتلاف معتقد بود که ما خودمان باید نفراتی را معرفی کنیم باز هم یک چینشی مطرح شد که نتیجه آن بی هویت کردن جامعه روحانیت مبارز بود. در ادامه جامعه روحانیت مبارز نظر شورای ائتلاف را نپذیرفت. مجموع شورای سیاستگذاری، تقریبا ۱۷ نفر بود. یک مطلبی که قبلا در جبهه متحد بود در اینجا در سازوکار قرار شد اینگونه نباشد و این بود که به صورت شخصیت حقیقی در این جلسات حضور نداشته باشند. به هر حال ظرفیت ها در شورای سیاستگذاری مهم بود که تقریبا انجام شد. 

او در پایان گفت: به دلیل تجربیات و سوابق خوبی که جامعه روحانیت مبارز دارد می‌تواند به عنوان شیخوخیت جریان اصولگرایی نقش ایفا کند و محور قرار بگیرد. به هر حال زمانی که ما به سخنان امام و رهبری رجوع می کنیم گفته اند که هر جا به مشکل بر می‌خورید به جامعه مدرسین رجوع کنید. اگر ما معتقد به خط امام هستیم باید بدانیم که روحانیت محور باشد.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.