سردار نقدی: جای مرحوم سید احمد خمینی در سال ۸۸ خالی بود

سردار سرتیپ محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح امروز (سه‌شنبه ۹ دی) در مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۹ دی و آغاز دهه «بصیرت و میثاق با ولایت» که در مسجد لولاگر تهران برگزار شد، گفت: ۹ دی از ایام الهی است که دست قدرت خدا خود را نشان می‌دهد. اگر بخواهیم برای نهم دی، یک نامگذاری جامع داشته باشیم، باید بگوییم ۹ دی، روز مردم است. روز مردم قدرشناس و بصیری که چکیده سی سال حضور خود پای انقلاب را در ۹ دی ۸۸ به نمایش گذاشتند.

وی ادامه داد: مسئولانی که روزی در رده‌های بالای نظام بوده‌اند پشت یک فتنه و زیاده‌خواهی قرار گرفتند. این‌ها می‌گفتند مدیریت و ریاست منحصر ماست و کسی دیگر در این زمینه حقی ندارد. این صحنه عجیبی است. فتنه‌گران در سال ۸۸ از همه نماد‌های انقلاب و ظواهر حداکثر بهره‌برداری را کردند. از شعار الله اکبر بالای پشت بام گرفته تا انتساب به امام و خود را نخست وزیر امام نامیدن.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه تصریح کرد: برخی در سال ۸۸ با استفاده از اسم امام، درصدد تضعیف امام حاضر بودند. جای مرحوم سید احمد خمینی در فتنه ۸۸ خالی بود که به دفاع از ولایت برخیزد. متاسفانه خیلی‌ها سکوت کردند و این امام و ملت بودند که درخشیدند.

سردار نقدی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی کسی است که بیشترین نزدیکی را به اندیشه امام خمینی (ره) داشته و رهبریِ انقلاب را تاکنون بدون عقب‌نشینی از مسیر امام (ره) ادامه داده‌اند؛ در وقایع آن سال، خیلی از مسئولان سکوت کردند، اما رهبری ماند و ملت هم به پشتیبانی از ایشان خوش درخشیدند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه افزود: اگر کسی مثل رهبر انقلاب اسلامی نبود که شجاعانه مقابل دشمن ایستادند، مشخص نبود که چه بر سر انقلاب می‌آمد؛ به عبارت دیگر، بدونِ این رهبری درخشان نمی‌توانستیم از میدان پنج جنگ بزرگ، با امنیت و اقتدار بیرون بیاییم.

سردار نقدی ادامه داد: اگر فرماندهی ایشان در نیرو‌های مسلح نبود، نمی‌توانستیم از آمریکا و انگلیس اسیر بگیریم و دستمان را تا مدیترانه بلند کنیم. در واقع پیشرفت‌های علمی و نظامی کشور نتیجه هدایت‌های رهبری انقلاب است.

وی با تأکید بر اینکه بدون هدایت رهبری نمی‌توانستیم تا دریای سرخ حضوری مقتدرانه داشته باشیم، گفت: فتنه‌گران در سال ۱۳۸۸ به خاطر رسیدن به قدرت، نمک‌نشناسی کردند و در این راه با همه دشمنان انقلاب ائتلاف کردند؛ آن‌ها با خارجی‌ها، سفارت انگلیس و حتی گروه‌های تروریستی پیوند خوردند. ملت در نهم دی تشخیص دادند که مسأله، انتخابات نیست به همین جهت در این روز به صحنه آمدند و حماسه بزرگی خلق کردند و بدین شکل توانستند توطئه دشمنان را خنثی کنند.

سردار نقدی افزود: مردم همواره در برابر توطئه دشمنان هوشیار هستند و جوانان نیز راه خود را می‌شناسند؛ ما این را در تشییع پیکر شهید سلیمانی دیدیم و حتی برای حضور در جبهه مقاومت اشک می‌ریختند و التماس می‌کردند؛ البته یک نکته را هم باید مد نظر قرار دهیم و آن اینکه نباید بگذاریم دشمنان بین ما فاصله ایجاد کنند.

وی همچنین در خصوص انتقام سخت از قاتلین شهید سلیمانی گفت: این انتقام با یک عملیات در یک منطقه انجام نمی‌شود، زیرا آمریکایی‌ها باید از منطقه خارج شوند؛ انتقام این خون‌ها اخراج آمریکا از منطقه است که در این رابطه هم قدم‌های بلندی برداشته شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه خاطرنشان کرد: جوانان عراقی با عملیات‌های خود علیه نیرو‌های آمریکایی باعث شدند تا آمریکایی‌ها برای متوقف شدن این عملیات‌ها التماس کنند. با این حال باید گفت اکنون همه چیز به سوی انتقام بزرگ پیش می‌رود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.