جمهوریخواهان از «مایک پنس» شکایت کردند

به گزارش هیل، شماری از جمهوریخواهان از جمله «لوئیس گومرت» نماینده ایالت تگزاس در کنگره آمریکا، در تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ به نفع دونالد ترامپ، از مایک پنس معاون وی شکایت کردند.

این شکایت که به دادگاه فدرال ایالت تگزاس ارائه شده، در رابطه با جلسه روز ششم ژانویه (۱۷ دی ماه) کنگره آمریکا است که طی آن پنس به عنوان رئیس سنا مسئولیت تائید تصمیم مجمع گزینندگان (کالج الکترال) درباره برنده نهایی انتخابات را برعهده خواهد گرفت.

طبق قانون، نقشی که پنس در این جلسه عهده‌دار خواهد بود جنبه تشریفاتی دارد حال آنکه جمهوریخواهان در دادخواست خود خواستار تغییر آن به نقشی واقعی شده‌اند.

این در حالی است که کالج الکترال با اعطای ۳۰۶ رای به جو بایدن دموکرات، او را به عنوان چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا معرفی کرده است.

همزمان، ترامپ با امتناع از پذیرش نتیجه، بر ادعای خود مبنی بر وقوع تقلب انتخاباتی پافشاری می‌کند و از طرفدارانش هم خواسته تا در تاریخ ۶ ژانویه، به خیابان‌های واشنگتن دی سی بیایند.

این احتمال که پنس بخواهد با جدی گرفتن نقش فرمایشی خود، آرای الکترال را به نفع ترامپ باطل کند بسیار کم است. پیشتر گفته شده بود که وی اوایل ژانویه سفری به منطقه و فلسطین اشغالی خواهد داشت. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که وی علیرغم میل خود، بر پیروزی بایدن مهر تائید بزند و بلافاصله کشور را برای انجام این سفر از پیش تعیین شده ترک کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.