موافقت آمریکا با قراردادهای فروش سلاح به سه کشور

این توافق‌های احتمالی شامل فروش بالگرد به کویت و انواع بمب‌ها به عربستان سعودی است.

همچنین بر اساس این قراردادها، واشنگتن با فروش سامانه‌های پیشرفته به مصر نیز اعلام موافقت کرده است.

این قراردادها عبارتند از فروش بالگردهای آپاچی به کویت به ارزش ۴ میلیارد دلار، بمب‌های هوشمند GBU هواپیما به ارزش ۲۹۰ دلار به عربستان سعودی و سامانه‌های ضد اشعه مادون قرمز برای هواپیماهای مصری به ارزش ۱۰۴ میلیون دلار است.

آمریکا در حالی به دنبال فروش بمب‌های هوشمند به ریاض است که ائتلاف متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی طی حدود ۶ سال گذشته انواع بمب‌ها و تسلیحات آمریکایی را علیه یمنی‌ها به کار گرفته است.

اخیرا مرکز حقوق بشری «عین» که به بررسی و مستندسازی آخرین آمار از تلفات انسانی جنگ یمن می‌پردازد، در گزارشی از ۴۳ هزار و ۳۹۷ کشته و زخمی در طول ۲۱۰۰ روز جنگ عربستان علیه یمن خبر داد.

ائتلاف سعودی به طور عامدانه، تأسیسات اقتصادی را هدف قرار می‌دهد؛ به گونه‌ای که ۱۱۳۶۵ مرکز تجاری، ۳۹۳ کارگاه، ۲۸۹ ایستگاه سوخت، ۴۱۱ مزرعه پرورش مرغ و ۴۶۳ قایق ماهیگیری، ۷۲۲۹ وسیه نقلیه، ۸۹۹ انبار غذا، ۳۹۲ مخزن سوخت، ۶۷۸ بازار تجاری را بمباران کرده است.

همچنین در ۲۱۰۰ روز گذشته، ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندر، ۳۰۵ ایستگاه برق، ۵۴۵ شبکه و ایستگاه ارتباطب و ۲۱۸۱ مخزن آب ۲۹۷۴ ساختمان دولتی و ۴۴۹۰ جاده و پل بمباران شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.