سنگ اندازی جمهوریخواهان در مسیر تصویب کمک‌های مالی کرونا

به نقل از آسوشیتدپرس، «میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواه در مجلس سنای ایالات متحده روز سه شنبه تلاش و پافشاری دموکراتها جهت به رأی گذاردن هرچه سریعتر بسته کمکهای مالی پیشنهادی از سوی «دونالد ترامپ» برای دوران شیوع کرونا را ناکام گذاشت.

مک کانل در توضیح این اقدام خود گفت که مجلس سنا برای بررسی دقیق این موضوع «فرآیندی را آغاز می کند».

شایان ذکر است که در پی رأی موافق مجلس نمایندگان آمریکا به تقاضای ترامپ برای افزایش مستمری دوران شیوع کرونا از ۶۰۰ دلار به ۲۰۰۰ دلار، فشارها بر مجلس سنا برای تصویب این بسته کمکهای مالی افزایش یافت.

با آنکه شمار جمهوریخواهانی که از این افزایش مبلغ مستمری در بسته کمکهای مالی کرونا حمایت می کنند، رو به افزایش است؛ اکثریت سناتورهای جمهوریخواه با اختصاص بودجه بیشتر به این طرح مخالف هستند.

در واقع می توان گفت که با کارشکنی سنا علیه این طرح و در پیش بودن تعطیلات یک هفته ای سال نو میلادی، پیامد این اقدام سنا غیرقابل پیش بینی خواهد بود.

مک کانل که بدون اشاره به طرحهای موردنظر خود، مخالفتش را با این بسته کمک مالی اعلام کرده بود، اظهار داشت: «مجلس سنا فرآیندی را آغاز می کند» و اینکه وی قصد دارد درخواست رئیس جمهور برای مستمری ۲۰۰۰ دلاری و سایر موضوعات باقی مانده را «در کانون توجه» قرار دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.